5. To
To(hle) bylo jedno z největších překvapení loňského roku. Možná zafungovala vlna 80s nostalgie, kterou pomáhal startovat seriál Stranger Things. Možná pomohla renesance hororu, která v poslední době jede. Možná zapůsobil hlad po filmech pro dospělé, kterých je v kinech jako šafránu, pokud se nebavíme o indie dramatech. Možná to bylo ode všeho trochu. Uškodit nemohla povedená propagační kampaň. Pro jednou také diváci měli jít na co v září, kdy obvykle panuje v kinech sucho a naprosto není z čeho vybírat. A možná zdaleka nejdůležitější je to, že je To zkrátka a dobře povedené. Recenze chválily a lidé si snímek doporučili mezi sebou. A pokud jde o zisk, tak tady hraje velkou roli i to, že nejde o klasický megafilm, ale o menší produkci bez hvězd a záplavy triků.
- Rozpočet: 35 milionů
- Cena reklamy: 189,6 milionu
- Podíly a prémie: 78,2 milionu
- Tržby v kinech: 821,8 milionu
- Tržby na domácím videu a v TV: 272,1 milionu
- Zisk po odečtení podílů: 293,7 milionu