Pokud jde o mezinárodní trhy, tak v Koreji odstartovala se 400 tisíci sci-fi Underwater a deset nejnavštěvovanějších snímků za poslední víkend utržilo zhruba 1,2 milionu. V Hongkongu je zájem hlavně o domácí tvorbu a top desítka utržila asi 700 tisíc. Podobným úhrnem se může pochlubit deset nejnavštěvovanějších kin v Německu, kde se o víkendu nejvíc chodilo (nebo spíš jezdilo, v Německu vedou drive-in kina) na čtyři roky staré Naprosté cizince (126 tisíc dolarů). Taiwan souhrnně přidal do filmové kasičky něco přes 600 tisíc. Nejvíc se v zemi chodí na pixarovku Frčíme a Nolanova Temného rytíře.
V Česku poslední víkend dělal (za top 20 filmů) 147 tisíc dolarů, přičemž mezitýdně tržby klesají, protože podmínky v kinech se zatím neměnily a nebyly uváděny žádné lákavé novinky. Kromě českých hitů jako V síti či Chlap na střídačku se ze zahraniční produkce chodí hlavně na rodinné filmy jako Sonic nebo Frčíme. V Rakousku víkend přinesl 120 tisíc (nejvíc se chodí na Bohemian Rhapsody), v Austrálii 80 tisíc (Jumanji: Další level), na Novém Zélandu 71 tisíc (festivalovka The Assistant), ve Spojených arabských Emirátech 69 tisíc (Bloodshot) a Japonsku 46 tisíc (Birds of Prey). O Norsku víme, že se prodala asi jen třetina vstupenek oproti minulému víkendu, protože není na co chodit a venku je hezky.
Nejpopulárnější filmy v domácí distribuci
Jak tedy sami vidíte, v kinech je to zatím bída. Zájem má pár lidí, kteří nemají na co koukat. Lidi dál koukají na filmy tedy především doma. Podle společnosti DEG: The Digital Entertainment Group, je žebříček doma sledovaných filmů (na discích i online) uveřejněný za týden předcházející 4. červnu následující:
- Ježek Sonic
- Neviditelný
- Birds of Prey: Harley Quinn
- Mizerové navždy
- Jumanji: Další level
- Bloodshot
- Frčíme
- Fantasy Island
- Volání divočiny
- 1917
- The Gentlemen
- Justice League Dark: Apokolips War
- Dolittle
- Spies in Disguise
- The Way Back
- Rick and Morty: S4
- Ford v Ferrari
- I Still Believe
- Na nože
- Emma.
Diváky zjevně zajímají především větší filmy (s větší reklamní kampaní), které se do digitální distribuce dostaly v poslední době. Nevíme přesně, jak velký ten zájem o domácí sledování vlastně je, nicméně můžeme počítat s tím, že Hollywood se bude i nadále snažit z domácích diváků vyždímat co největší množství peněz, protože pořádné rozjetí kin je stále v nedohlednu.
Zdroje: Variety I, II, III, IV, Deadline I, II, III, CNN, Forbes