Hlavním tématem týdne se u hollywoodských účetních staly zveřejněné tržby Trollů 2 od studia Universal, které se pochlubilo 100 miliony, které film údajně při svém domácím nasazení utržil. Distributor si nepochybně mne ruce, protože platformám v tomhle případě připadne pouze 20 %, takže rovných 80 milionů jde Universalu, zatímco v normální kinosálovém nasazení by se dělilo půl na půl. Film pořád potřebuje celkem poskládat nějakých 150 mega, aby na sebe a svou propagační kampaň vydělal, takže těžko říct, kde na to chce Universal vzít zbývající peníze. I tak se ale v rámci domácí distribuce hovoří o úspěchu a tenhle úspěch bezpochyby svádí k nejrůznějším diskuzím o "konci kin", které jsou ale ve skutečnosti bezpředmětné.
Zaprvé je nasazení Trollů 2 tak specifickou událostí, že z ní nelze vlastně vyvozovat vůbec nic. Zadruhé jde o sequel animovaného muzikálu, jehož VOD bylo spíše parádní příležitostí, protože v kinech se očekávalo, že snímek nijak výrazně neuspěje. Nebavíme se o AAA blockbusteru jako je Wonder Woman 1984 nebo příští bondovka. Navíc takový precedens asi ani nedostaneme, protože "událostí května" má být Scoob a "událostí června" Artemis Fowl. Tedy znovu menší rodinné filmy.
Nedá se ale vyloučit, že multiplexy v budoucnu zůstanou spíš svatostánky obřích blockbusterů, zatímco všechno ostatní půjde na VOD nebo streaming. Nicméně pokud se mají zaplatit masivní megaprojekty, tak nadále musí fungovat model, kdy se v domácím prostředí vygenerují nějaké doplňkové tržby, zatímco většina příjmů vznikne v kinech. Proto je nutné vnímat nedávné prohlášení multikin AMC, že kvůli uvedení Trollů přímo na VOD budou v řetězci zakázány všechny filmy studia Universal, pouze jako slovní přestřelku. Universal rozhodně výpadek příjmů z velkého řetězce nemůže dopustit a stejně tak by AMC trpělo, pokud by v budoucnu nemělo v nabídce hity, jako jsou Mimoni 2 nebo Rychle a zběsile 9.