Ze strany AMC nejde ani tak o uraženou reakci na úspěch animáku bez pomoci kin, jako spíš o reakci na dodatečné prohlášení šéfa Universalu, podle kterého by mělo dojít k rozvolnění současné nepsané dohody, kdy filmy po uvedení v kinech nesmějí být dalších 90 dní uvedené na domácím videu. Studia hledají cestu, jak vybalancováním projekcí v kinech a domácí distribuce maximalizovat příjmy z každého filmu, kina zase usilovně bojují o udržení současné situace. Zatím těžko hádat, kdo z přetlačované vyjde vítězně (z dlouhodobého hlediska asi studia), ale jinak lze čekat, že po přestřelce ostrých slov se vztahy mezi Universalem a AMC zase uklidní. Podle některých insiderů už se to děje.
Universal jinak vydal výsledky dalších tří filmů, které se staly pionýry digitálního nasazení v době pandemie. Neviditelný, The Hunt i Emma prý utržily dohromady 60 milionů jenom z digitálních platforem. Kdybychom měli tržby rozdělit rovným dílem, tak dvacítka pro Neviditelného moc neznamená. Film měl rozjeté solidní nasazení v kinech a byl hitem už před koronavirem. Globálně je teď na 122 milionech při rozpočtu 7 mega. Dvacítka pro The Hunt je dobrá, protože film v kinech propadl s debutem 5 milionů. Emma byla dobové barvité melodrama v limitovaném nasazení, takže taky úspěch. Solidní premiéru si jinak připsal znovu Netflix, který minulý měsíc uvedl vlastní produkci Extraction, akční thriller s Chrisem Hemsworthem. Herec se čerstvě pochlubil, že film bude pro platformu zřejmě nejúspěšnějším filmem všech dob, který prý dosud vidělo 90 milionů domácností.
Co se týče otevírání kin, je situace stále stejná. Američtí guvernéři jako Andrew Cuomo z New Yorku nebo Gavin Newsom z Kalifornie zasazují kina nebo divadla do pozdějších fází znovuotevírání ekonomiky státu. Odhaduje se, že kina dostanou povolení někdy v průběhu června, spíše července, kdy mají mít premiérů první novinky. A právě jejich nedostatek je důvodem pro to, proč řetězce zcela ignorují možnost otevřít, i když ji ve státech jako Georgia nebo Texas už mají či brzy mít budou.