Nový obsah zkrátka není, a tak se třeba právě AMC nebo Cinemark vůbec nenamáhají a nechávají kinosály zavřené a zaměstnance i diváky doma. Otevřít samozřejmě můžou nejrůznější individuálně vlastněná kina, ale ani většině z nich se to z důvodu obav z nízké návštěvnosti nejspíš nevyplatí. Pro našince je tahle skutečnost důležitá proto, že filmový svět jsou jedny velké, spojené nádoby. I když se u nás mají kina otevřít už 11. května, tak dokud nebude otevřeno na velkých trzích, nemůžeme očekávat žádné velkofilmové novinky.
Prozatím to stále vypadá, že prvními velkými novinkami, které by mohli diváci v nejbližší době vidět, budou na červenec ohlášené snímky Tenet a Mulan. Pokud ale skutečně snímky uvedené budou, předpokládá se, že tržby budou nižší, už jenom kvůli omezením počtu lidí v kinosálech a divácké opatrnosti. Na druhou stranu se dá očekávat solidní výdrž kvůli téměř nulové konkurenci a nárůst tržeb ve všední dny. Během nich se jednak mohou diváci cítit bezpečněji, protože kina bývají prázdnější, anebo si diváci na všední den koupí lístky jednoduše z nezbytnosti, protože víkendová představení mohou být kvůli snížené kapacitě sálů vyprodaná.
Minulý rok touhle dobou měla americká studia dohromady utrženo nějaké 3,3 miliardy dolarů. Teď jsme na pouhé 1,8 miliardy dolarů. Čína potom ztratila 2 miliardy a očekává se, že finální ztráta bude okolo 4,2 miliardy. Mimochodem i v Číně se odehrála malá kontroverze, která donutila zástupce státu zdůraznit ve svých prohlášeních, aby studia dodržovala předepsané lhůty pro nasazení v kinech. Během Čínského Nového roku totiž hongkongská produkce Huanxi Media a režisér Xu Theng stáhli z kin jejich komedii Lost in Russia a nasadili ji na čínské streamovací platformy. Utržili z toho hezkých 90 milionů, avšak čínský stát se rozhodl postavit na stranu provozovatelů kin a bude striktně vyžadovat, aby se dodržovala pravidla pro to, kdy je možné snímek z kin uvést do domácí distribuce.
Zdroj: Forbes, Deadline, BussinessInsider, Variety, Movieweb, Ladbible