Box Office: Návštěvnost kin opět vysoká, vedou Čarodějka a Gladiátor II

Box Office: Návštěvnost kin opět vysoká, vedou Čarodějka a Gladiátor II | Fandíme filmu
Universal Pictures
Ridley Scott se přiblížil kariérnímu rekordu, s Wicked zkusili napodobit „Barbieheimera“.

Po týdnech strádání, kdy kina horko těžko klopýtala kupředu, zažívají sály opět nával. Vliv na to mají dvě velké novinky – Čarodějka (Wicked) a Gladiátor II. Na největším filmovém trhu v USA oba dva snímky byly uvedeny naráz a dopředu se doufalo, že by mohlo jít o podobně silné spojení, jaké předvedli loni Barbie a Oppenheimer. Nakonec to nebyla až taková jízda, ale i tak můžeme mluvit o velmi silném víkendu.

Lépe z toho vyšla Čarodějka. V USA utržila za víkend 114 milionů, což znamená nejlepší start muzikálové adaptace v kasovní historii. Dosud rekord držel Čarovný les (2014) se zhruba čtvrtinovým příjmem. Wicked se může pochlubit také desátou nejlepší premiéru měsíce listopadu, kdy v žebříčku dosud figurovaly marvelovky, disneyovky a fantaskní ságy pro mladší publiku jako Harry Potter, Stmívání a Hunger Games. Mezinárodně Čarodějka utržila na 61 trzích dalších 50 milionů. Značka ve zbytku světa není tak populární jako v USA, ale také se ještě v celé řadě zemí (včetně Česka) na premiéru teprve čeká.

Při srovnávání s „Barbenheimerem“ máme i tentokrát na prvním místě „dámský“ film určený spíše mladšímu publiku a rodinám, na druhé příčce potom mládeži nepřístupný snímek, jenž v marketingové kampani cílil hlavně na muže. Do amerických kin dorazil Gladiátor II a utržil přes 55 milionů dolarů. Na první pohled to není kdovíjaká částka, když si vezmeme, že dle dostupných údajů stálo natáčení cca 210-310 milionů dolarů. Zároveň ale asi výsledky nemohly být o moc lepší. Jde o třetí nejlepší premiéru mládeži nepřístupného filmu v letošním roce, nejlepší start režiséra Ridleyho Scotta za poslední skoro čtvrtstoletí a druhou nejlepší premiéru jeho kariéry po Hannibalovi, jenž startoval s 58 miliony. První Gladiátor začínal pouze s 35 miliony.

Pokračování Gladiátora nicméně bude potřebovat cca 800 milionů dolarů, aby si mohlo být jisté, že je finančně v suchu. Náklady na propagaci byly minimálně stomilionové a jako vždy platí, že cca polovinu z každé prodané vstupenky dostávají provozovatelé kin. Jestli se má mnohasetmilionové sumě historické akční drama alespoň přiblížit, budou se muset ohánět mezinárodní trhy. Tam premiéra proběhla už před týdnem, od té doby zájem poklesl jen o 42%, což není vůbec špatné. Snímek rozhodně potřebuje být trvalkou. Trochu mu podráží nohy, že přijetí nebylo jednoznačně pozitivní, i tak ale diváky velkolepé boje v aréně stále lákají. Řečí čísel mezinárodní trhy přidaly za víkend 50 milionů a celkem je tedy zatím utrženo 221 milionů.

Slátanina Red One byla za svou nanicovatost náležitě potrestána. Zájem publika od premiéry minulého víkendu spadl o 59% a to znamená příjem z Ameriky pouze 13 milionů. Od vánočně laděného snímku se s blížícími se svátky čekaly lepší výsledky, ale lidé si mezi sebou prostě řekli, že The Rockův akční blábol nestojí za pozornost. Mezinárodně už je film v kinech nasazený déle než týden a tak je zájem ještě menší. 75 trhů z celého světa už dohromady poskládalo jen necelých 9 milionů a úhrnem to dělá 117 milionů. Není vyloučeno, že snímek úhrnem nevyždímá víc než 160 milionů dolarů, což by bylo míň, než stálo natáčení.

Na čtvrté pozici nechvalně proslulá Angel Studios. Ta na šíření božího slova jdou v posledních letech takticky a už netočí jen jímavá melodramata, ale snaží se křesťanské hodnoty nacpat i do žánrově rozmanité produkce. Novinka Bonhoeffer nese podtitul „Pastor. Spy. Assassin“ – tedy „Pastor, špion, zabiják“. Recenze jsou slabé, jak to u podobných agitek bývá, ale zároveň stále platí, že mají podobné bijáky dopředu zajištěny prakticky bezplatnou reklamu, když se vstupenky daří distribuovat přímo skrze farnosti. Nenákladný snímek utržil za víkend 5 milionů dolarů a očekává se, že zájem potrvá, protože křesťanské publikum si film mezi sebou doporučuje a je hladové po nabídce, která mu je šita na míru.

Elitní pětici žebříčku uzavírá Venom: Poslední tanec (Venom: The Last Dance). Komiksovka započala pátý víkend v kinech a utržila další 4 miliony amerických dolarů. Mimo Severní Ameriku to bylo skoro dvakrát tolik – téměř 8 milionů. Celkem je utrženo 456 milionů, skoro jistě se podaří překročit půlmiliardovou hranici. Natáčení přišlo na rozumných 120 milionů, takže Vánoce budou pro manažery studia Sony skutečně veselé.

Šestou příčku získává další křesťansky motivovaný snímek, The Best Christmas Pageant Ever. Po třech týdnech promítání už se o víkendu podařilo prodat vstupenky jen za 3,5 milionu, ale zájem klesá velmi pomalu a je patrné, že vánoční tematika film v tabulce drží a ještě by mohla udržet. Dosud je utrženo přes 25 milionů a klidně se může podařit přidat další desítku.

Kdo má víru raději v hororech, volí Heretika (Heretic). Ten se také promítá třetím týdnem a celkově je na tom dost podobně. Za tento víkend utržil sice jen něco přes 2 miliony, ale víc si nahrabal v předchozích týdnech, takže taktéž dosud utržil zhruba 25 milionů. O záporáka Hugha Granta je ale zájem i mimo USA, takže celkem už je utrženo 32 milionů a než snímek svoji pouť po kinosálech skončí, bude mít v kase něco mezi čtyřiceti a padesáti miliony.

Následuje dlouhodobá trvalka, Rozzum v divočině (The Wild Robot). I když se film promítá od září, stále se dokáže udržet v top desítce návštěvnosti. Tentokrát prodává vstupenky za 2 miliony dolarů na severoamerickém trhu a skoro 4 miliony ve zbytku světa. V úhrnu to znamená 317 milionů v kapse, což je při nízkém rozpočtu (78 milionů) krásný příjem, jenž se bude ještě zvyšovat, potenciálně třeba i o dalších 30 milionů.

Tabulku top desítky uzavírají horor Úsměv 2 a drama A Real Pain. Úsměv 2 (Smile 2) si připsal za víkend k dobru další 1 milion, dohromady zatím nasčítal zhruba 136 milionů. Horory prostě táhnou. A Real Pain taktéž vykázala lehce přes 1 milion, avšak jde o podstatně komornější snímek s výrazně skromnějším startem, který na takových částkách nezažívá svůj dojezd, ale skoro vrchol. Dohromady tak na účtu není ani 6 milionů a o moc lepší už to nebude.

Za týden do už tak solidně obsazeného programu přistoupí ještě Odvážná Vaiana 2 (Moana 2), tudíž celkové víkendové příjmy budou prakticky jistě znovu vysoké.

Titulní foto: Čarodějka

Zdroje: Luiz Fernando, The Numbers

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest