To byla odbočka k Rhapsodii, ale zpátky k Zelené knize. Cenu za nejlepší původní scénář bere spousta komentátorů vyloženě jako výsměch, zvlášť když cenu za nejlepší adaptovaný scénář si odnesl BlaKkKlansman, film s přesně opačným poselstvím. Zatímco Green Book se za rasismem ohlíží ve zpětném zrcátku, Klansman naopak varuje před tím, že není o nic méně živý, než v dobách, které považujeme za přežité. Zelená kniha proti sobě měla minimálně tři lepší scénáře, ale tady cena prostě korespondovala s tím, že film vyhrál také hlavní kategorii. Cena pro Mahershalu Aliho byla jednoznačně daná už několik měsíců, přičemž i ti největší odpůrci filmu uznávají, že snímek povyšuje, takže proč ne.
V dámských hereckých kategoriích to bylo s předvídatelností padesát na padesát. Vítězství Reginy King působilo dlouho jako jistá věc, protože je herečka v Hollywoodu nesmírně oblíbená a kvůli létům stráveným v televizi neměla k Oscarovi mnoho příležitostí. Byl tedy „její čas“. Akorát z nějakého důvodu nebyla nominována v rámci spousty menších cen, takže nikdo nevěděl, jak si dlouhodobě vede. V hlavní kategorii se kdysi zdálo, že vyhraje Lady Gaga, pak to vypadalo, že se o cenu utká s Olivií Colman. Následně Gaga odpadla a do souboje o cenu vstoupila Glenn Close, další zasloužilá harcovnice, která se i po letech ne a ne dočkat. Ke konci už to vypadalo, že je neporazitelná, ale Colman nakonec vytáhla nečekané vítězství. A díky bohu za to. Nejen, že její děkovná řeč byla absolutním vrcholem večera, ale především by byla ohromná škoda, kdyby skvělá Favoritka nedostala ani jednu jedinou cenu, zatímco průměrné bijáky v nich plavou.
Režisérská kategorie taktéž působila dojmem, že je už dlouho rozhodnutá. Akademie v posledních letech hodně často oceňuje technicky náročné projekty před jakýmikoliv jinými kvalitami. Jakmile tedy Alfonso Cuarón vytáhl obrazově vybroušený černobílý snímek s táhlými jízdami, vypiplanými kompozicemi, množstvím symbolů, minimem slov a opulentních (praktických) kulis, bylo o vítězi jasno. Film byl tak vizuální, že nepřekvapila ani Cuarónova soška za nejlepší kameru. V kategorii zahraničních filmů mohla Roma prohrát snad jedině tehdy, pokud by porotci ve větším množství pro snímek hlasovali i v hlavní kategorii a kvůli tomu tak měli pocit, že mezinárodně mohou ocenit někoho jiného.
V kategorii animovaných filmů panoval strach, že se opět projeví stará část Akademie, která nebude schopná docenit moderně pojatého Spider-Mana, který originálním přístupem svoje oponenty o třídu převyšuje. Zřejmě právě na nepochopení starším publikem před několika lety dojel Lego příběh, který tehdy dokonce ani nebyl nominovaný. Letos se naštěstí podobné fiasko neopakovalo a Paralelní světy po zásluze zvítězily.