Jak utopit Dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách
Ačkoli natáčení tohoto snímku poznamenalo nečekané úmrtí Vorlíčkova oblíbeného herce Jana Libíčka (hrál vodníka Aloise), k němuž došlo přímo na place, není to na výsledku vůbec znát. Mráček je bezpochyby jednou z nejoriginálnějších a nejvtipnějších pohádkových komedií, jaká kdy u nás vznikla a její ztřeštěný humor nepřestává fungovat ani po stopadesátém zhlédnutí. Václav zde se svými kolegy „vykouzlil“ rovněž řadu na svoji dobu nevídaných filmových triků, aniž by měl k dispozici moderní technologie za miliony dolarů. Vystačil si jen s obyčejnými zrcadly a nápaditostí kameramana Vladimíra Novotného. Herci, proměňující se v ryby či cestující umyvadlem vypadají cool i v 21. století. A to už nemluvím o geniálním scénáři, plném absurdních hlášek, a přitom s propracovanou a smysluplnou příběhovou linií. Už jen proto si tenhle skvost zaslouží nesmazatelné místo v dějinách československého filmu.