Jak to nakonec celé dopadne? Ve finále by asi nikoho nepřekvapilo, kdyby nastala situace známá z několika posledních let, kdy si hlavní a režisérskou cenu odnesou dva různé filmy – v tomhle roce by to mohl režiséra dostat Cuarón a film Green Book. Vice, BlacKkKlansman a Favoritka se pak mohou poprat o dvě scenáristické ceny.
Na nejednoznačné předpovědi je patrné především to, že se Akademie skutečně překotně mění. A zatímco v minulosti nebylo u homogenního tělesa těžké předvídat, jak se rozhodne, v současnosti se objevuje čím dál větší množství překvapení. Otázkou je, zda se „ředění“ Akademie bude i nadále projevovat jen v lehce zvýšené míře překvapivosti, anebo se Oscary postupně mění v celkově progresivnější a modernější záležitost.
A pokud by Oscary skutečně v rámci výběru nabíraly větší a větší kuráž, jak na to zareaguje publikum? Budou se progresivní volby shodovat s mainstreamovým vkusem? Bude zájem veřejnosti bude o Oscary nadále opadat? A jak na to všechno zareaguje Hollywood při výběru projektů, do kterých je ochotný investovat?
To ukáží zřejmě až vzdálenější ročníky. Ten letošní by mohl rozhodovat alespoň o tom, zda Netflix bude dál podporovat oscarové filmy (a jak to případně zamíchá celým filmovým průmyslem), o tom, zda se Oscary budou nadále otevírat mezinárodním filmům, popřípadě o tom, zda se o ceně pro velkofilmy začne znovu mluvit ještě letos.
Jisté je snad jen to, že čas změn na Oscarech a v Hollywoodu ani zdaleka nekončí.