2. Rozpolcený
M. Night Shyamalan se propadl z pozice „nového Spielberga“ do hollywoodského pekla, kam ho pasovala série komerčních i kritických neúspěchů. Zdálo se, že režisér ztratil veškerou soudnost. Nakonec jej spasil návrat k hororovým kořenům a přísný finanční dohled společnosti Blumhouse. Ta razí jednu zásadu: Pokud se jim váš projekt líbí a dokážete se smířit se skutečností, že dostanete limitovaný rozpočet, který nesmíte překročit ani o cent, dostane absolutní tvůrčí volnost. Shyamalan nejprve s Blumhousem připravil The Visit, u kterého vysvitla naděje, že v uvadající hvězdě ještě něco je. A s loňským Rozpolceným se M. Night definitivně vyšvihl zpět do sedla.
- Rozpočet: 9 milionů
- Cena reklamy: 98 milionů
- Podíly a prémie filmařů, manažerů ad.: 115,8 milionu
- Hrubé tržby v kinech: 278,4 milionu
- Tržby na domácím videu a v TV: 166 milionů
- Zisk po odečtení podílů: 68,2 milionu