BioShock
V roce 1960 se nad Atlantským zřítí letadlo, jehož pasažérem je i Jack. Ten jako jediný přeživší doplave k tajemnému majáku uprostřed ničeho, který ho pomocí batysféry dopraví do světa skrytého podmořského města jménem Rapture, tajné utopie vytvořené ve 20. století magnátem Andrew Ryanem. Rapture mělo sloužit společenské elitě jako úkryt před autoritářskými režimy. Po příjezdu do města však Jack objevuje chaos, který zde zanechala vzpoura „nižší vrstvy“, a tím začíná jeho cesta fascinujícím, ale nebezpečným městem na dně oceánu.
Bioshock patří mezi nejúspěšnější akční střílečky s prvky RPG a dočkal se několika pokračování. Hlavní postava celou hru plní úkoly v zajímavých lokacích, jako jsou ulice podmořského města, trhy, velké zahrady, sklady či různá náměstí a obchody. Na designu Rapture by se filmaři mohli opravdu vyřádit, a vytvořit moderní Atlantidu s příjemným retro-futuristickým nádechem. Herní prvky RPG pak spočívají ve vylepšování genetickou látkou zvanou ADAM, kterou vytváří mořští slimáci na dně oceánu, a která propůjčuje hráči nadlidské schopnosti jako telekinezi či pyrokinezi.
Kolem projektu se již dříve motal režisér Gore Verbinski, který požadoval po studiu Warner Bros. 200 milionů a plnou tvůrčí svobodu. Studio však nabídlo značně nižší rozpočet, a to 80 milionů, Verbinski se tak od projektu odpoutal, a tvůrce herní série Ken Levine rozhodl radši o odložení, než aby vznikl nějaký paskvil. Podmořský svět a rozlehlé město Rapture, nabízejí spoustu prostoru pro různé příběhy ať už podobné hře, či originální, a byla by rozhodně velká škoda toho na plátně nevyužít.