Ani dnes to nebude zcela pozitivní článek, i když důvodů k radosti je spoustu. Tak předně Sebevražedný oddíl po úspěšné reklamní kampani, zdrcujících recenzích a fanouškovské ostudě s peticí proti Rotten Tomatoes otevírá se 135 miliony dolary. Film má třetí nejlepší úvodní tržbu tohoto roku po Captain America 3 a Batman v Superman, i když je to vlastně jen o pár drobných a o třetí příčku se více méně dělí s Hledá se Dory. Dělit se ale nebude mezi superhrdinskými filmy celkově, kde je jeho premiéra už oficiálně devátá nejlepší a souhrnně nejlepší pro všechny zúčastněné herce včetně Willa Smithe, který naposledy takhle skóroval s Já, Legenda a jejími 77 miliony z roku 2007.
Problém ale zůstává stejný jako u Batmana v Supermana a je jím znovu slabý víkendový násobitel, který je 2.07x. To znamená, že reklamní kampaň dokázala nahnat diváky do kin ve čtvrtek a v pátek, ale v sobotu a v neděli šly tržby strmě dolů. Dá se tedy strašit tím, že se film v následujících týdnech bude hroutit jako domeček z Jokerových karet. To není vysloveně hrozné a možná si Warneři budou prostě muset zvykat, že pro jejich univerzum bude klíčový první týden a trvalky to nikdy nebudou. Dobrá zpráva je, že šuškanda je lepší než u Batmana v Supermana a konkurence by neměla být tak ostrá, což může udělat ze Sebevražedného oddílu dosud nejvytrvalejší film provázaného DC univerza. Jak moc, to ukáže druhý víkend.
Počítejme teď s 260 - 300 miliony z Ameriky. Při rozpočtu 175 milionů je to super číslo. Oddíl tak bude čtvrtým největším filmem letošního léta a pátým nejlepší hraným filmem roku. Ve světě se startuje taky výtečně, ze 17 000 mezinárodních kin přišlo 132 milionů, což globálně dělá 267 milionů. To je nejlepší srpnový výkon všech dob a IMAXový podíl 7,2 milionů je pro tato kina co se týče srpna taktéž rekordní. Výhercem je opravdu marketingové oddělení, které dokáže navzdory zničujícím recenzím pořád DC postavy prodávat na výbornou. Jak píší v Americe, smiřme se s tím, že Warneři udělali "superhrdinskou Twilight ságu". Recenzentsky to asi nikdy nebude ono, ale vydělávat to bude pořád, protože fandové svého Jokera, Deadshota a Harley podrží. Otázkou pořád zůstává, jak dlouho je podrží. Teď se nedá opravdu než pogratulovat, ale počítejme s tím, že příští víkend se můžeme vrátit do reality vysokých propadů a diváckého nezájmu.
Po boku takového kalibru asi neměl moc šancí Já, kocour, ve kterém se Kevin Spacey promění, ano hádáte správně, v kocoura, aby si přehodnotil svůj vztah k práci a rodině. Recenze jsou ještě horší než u Sebevražedného oddílu, ale tady proti Rotten Tomatoes žádná petice nevznikla, takže se dá říct, že je šestiletá cílovka moudřejší než dvacetiletí fanboyové. Ono ale není kvůli čemu naříkat, protože film nijak neprorazil a začíná s 6,5 miliony dolary.
Zapeklitou situaci na filmovém trhu pocítily novinky minulých týdnů. Každý víkend přichází další blockbuster, aby utopil ten minulý. Jason Bourne ví, o čem mluvím, protože jeho poloviční propady, které doposud znal, zastínil brutální 61% úbytek diváků v druhém víkendu. To znamená 22,7 milionů ke stovce z Ameriky. Jestli se příští týden situace uklidní, tak bude Bourne druhou letní akční volbou a klidně ať si z takové pozice vydělává jak je libo. Pokud ne, tak se v Americe zastaví na 150 milionech a na viděnou zase za deset let. Dvoustovka ze světa ale film pořád nechává bez problémů ve hře.
Bournea bychom ale litovat neměli, protože tak, jak ho vykopl Sebevražedný oddíl, vykopl Matt Damon minulý víkend třetí Star Trek s podtitulem Do neznáma. Pro něj se bohužel situace nijak neuklidnila a končí s 10 miliony ve třetím víkendu. V USA má 128 milionů a určitě dosáhne na 150, což by mělo být do budoucna pro producenty cílové číslo a nemá cenu se upínat k nějakým vyšším metám. Celosvětově jsme na 194 milionech a i ta možná třístovka bude asi pro tuto sérii v dalších letech standardem. Zatím se ale nestartovalo třeba v Číně nebo Japonsku. Ani Nerve: Hra o život se nedrží kdovíjak dobře. Film má v Americe celkově jen 27 milionů, a to se promítá už od minulé středy, což takový náskok nijak neodráží.
Naopak slušně vystihly poptávku Matky na tahu, které spadly o 40 % a jdou si ve druhém týdnu pro 14,2 milionů. Film má po deseti dnech 51 milionů a při rozpočtu dvaceti pohlíží na osmdesátku z Ameriky. Možná i víc. Doba ledová 5 je v USA dávno pohřbená a šestka tam možná půjde rovnou na DVD. Ve světě je to ale samozřejmě hit, který právě se zámořím stihl vytřískat z pokladnic 215 milionů dolarů. I malé filmy si pořád drží to svoje. Allenovo Café Society je už na celkových 6,7 milionech, i když se hraje v maximálně šesti stech kinech. Finanční drama Equity zůstává stále ve čtyřech kinech a s nimi si vystačilo na 178 000 dolarů po deseti dnech.
Příští víkend nás čeká Můj kamarád drak, výtečný film pro rodiny s dětmi, a Buchty a klobásy, taktéž výtečný film, který, i když je animákem, rozhodně pro rodiny s dětmi není. No schválně, kolik rodičů si zase nepřečte informace o přístupnosti a bude kina žalovat.
Zdroj: Forbes