Nejvíc peněz se točí v hračkách, film je jen taková "reklama"
Úspěch či neúspěch The Force Awakens nicméně samozřejmě neexistuje ve vakuu. Čím lépe bude film přijat, tím větší bude zájem o navazující filmy a především o další produkty se značkou Star Wars. Vznikají další multimédia, jako knihy, komiksy, TV seriály nebo počítačové hry. Ale pak samozřejmě také čistě spotřební zboží a služby, jako jsou nejrůznější hračky, oblečení nebo tematické zábavní parky. A právě tady leží ty skutečné peníze, oproti kterým jsou filmové tržby jen takovým milým přilepšením.
Už od nákupu LucasFilmu začal Disney vydělávat na dosavadních produktech se značkou Star Wars. Jen za poslední kvartál vzrostly příjmy z licencování oproti loňskému období o 9 procent. A když se v září rozběhl prodej předmětů přímo v Síla se probouzí, začaly ty pravé žně. Jen za první den slavnostního launche se prodalo zboží v hodnotě jedné miliardy dolarů! A do roka od premiéry filmu by měly produkty spojené s Force Awakens vygenerovat tržby ve výši 5 miliard dolarů. Do roka! Pro srovnání, Auta 2 za rok od premiéry utržila 3 miliardy a Auta jsou přitom skutečný marketingový gigant. Asi nikoho tedy nepřekvapí, že se šéfka LucasFilmu, Kathleen Kennedy, nedávno nechala slyšet, že je v plánu točit další a další Star Wars filmy až do nekonečna. Marc Evans z konkurenčního Paramountu nicméně varuje! I Hvězdné války se mohou přejíst i z nich se může stát jen tupá „reklama“ na trička a stavebnice Lego. Tak doufejme, že se toho v nejbližší době nedožijeme, a že jednotlivé filmy budou i nadále točit filmaři, kteří nám především chtějí připravit silný zážitek.