Mission Impossible - Národ grázlů se v druhém týdnu udržel na špici s 29 miliony a jede po stejné lajně jako třetí díl s propadem 47 procent. V USA už je Tom Cruise na 109 milionech, což je naprosto standardní desetidenní tržba série. Jednička měla také 107 mega, Woo otevíral s dvojkou o dva dny dříve, takže stihl 130 mega. Proč bude MI akčním filmem zbytku léta se dozvíte hned teď. (Celosvětově zatím film utržil 265 milionů).
Na druhém místě totiž končí Fantastická čtyřka, kterou se Foxové snaží přivést populární komiks potřetí k životu a místo všeho dobrého končí snad se vším špatným. Novou adaptaci trápily problémy už od začátku produkce, kdy bylo jasné, že máme tu čest s dalším střetem idealistického režiséra Joshe Tranka (Kronika) a hollywoodského studiového systému. Údajná opilost na place, šikana štábu, režírující scenárista, to jsou jen některé černé zvěsti z natáčení Fantastické čtyřky, která aktuálně dostává od amerických kritiků větší nakládačku než Pixely.
Nesebevědomý pokus předělat odlehčený komiks na drsnou a temnou origin story jako od DC selhává podle většiny recenzí na všech frontách. Trank se od filmu distancoval a tvrdí, že mu studio film vzalo a předělalo, čímž si dost možná zavřel dveře do Hollywoodu, kde ho mohou mít přinejlepším za nespolehlivého rebela. Čtveřice vycházejících hvězd si připsala propadák, ačkoli potřebovali pravý opak, a Foxové dostávají jasně najevo, že pokud by bylo na divácích, Fantastická čtyřka s X-Meny žádný společný filmový vesmír budovat nebude. Film nedosáhl ani na předpokládaných 45 milionů a odchází s premiérou za 26 milionů. Divácká nechuť potopí film v nadcházejících týdnech tak, že zřejmě ve výsledku utrží ještě méně než Trankova Kronika (64 milionů). S rozpočtem 120 milionů se dá čekat 200 mega celosvětově, protože Foxové jsou mezinárodně silní. (Zatím to dělá v celosvětovém úhrnu 60 mega). Nejedná se o studiový zabiják typu John Carter nebo Bitevní loď, zato důvod k navrácení práv Marvelu a Disneymu je to možná celkem dostatečný.
Spravit chuť si diváci mohli Dárkem, který je tvůrčím projektem herce Joela Edgertona. Thriller si nese velice pozitivní recenze, takže 12 milionů dolarů se dá počítat jako pevný základ, na kterém by se dalo v dalších týdnech stavět. Jelikož za produkcí stojí Blumhouse, který zaštiťuje například série Paranormal Activity či Insidious, nevyhnutelně asi očekáváte mrňavý rozpočet. A opravdu, film stál jen 5 milionů, takže vyděláno je.
Další novinka Nikdy není pozdě alias Ricki and the Flash naopak trochu zaškobrtla, ačkoli si v ní Meryl Streep střihla stárnoucí rockerku. Tady už byl rozpočet 20 milionů a začíná se jenom na 7 milionech, což nemusí být zlé, pokud bude film těžit z toho, že je na dlouhou dobu jedním z posledních ryze "ženských" filmů, ale jinak to žádná výhra není a právě z tohoto filmu asi Meryl každoroční oscarová nominace taky nekápne. Dvacet milionů z Ameriky by ale padnout mohlo.
Druhou nejlépe hodnocenou novinkou týdne je pak Ovečka Shaun, která má na Rotten Tomatoes 99 procent pozitivních recenzí, zato v kinech se britská němá groteska zmohla jen na 4 miliony dolarů. Pro americký trh film zakoupilo studio Lionsgate a mimo distribučních práv padlo dost peněz i na marketing. Investice by se vyplatila, pokud by film utržil v USA alespoň tak 15 milionů. Zatím to ale vypadá, že tohle jasná rodinná volba není a Američané raději skočí na Mimoně, kteří mimochodem překročili 300 milionů a celosvětově jdou přes 912 mega. Shaun jde ve světě jenom přes 65 mega.
Až teprve teď se ale dostáváme k zapomenutému, ale zato pořádnému rekordmanovi víkendu, kterým je Dragon Ball Z: Resurrection F. Sto procent pozitivních recenzí a 6 milonů dolarů za pět dnů promítání je nátřesk, který tu dlouho nebyl. Film je totiž distribuovaný nezávisle, což kupříkladu takové Mijazakiho filmy nebyly a právě mezi ně se Dragon Ball svými tržbami řadí coby nejúspěšnější anime v amerických kinech. FUNimation měli hodně hektický týden, protože téměř všechna kina hlásila vyprodáno a film tak musel jít ze 400 kin rovnou do 900. Film má celosvětově 51,6 milionů, v Japonsku měl největší premiéru tohoto roku a nedělalo mu tam problém zápasit s Rychle a zběsile 7. Celosvětově už je utrženo přes 55 milionů.
Starší filmy jen telegraficky. Remake Bláznivé dovolené se zatím vyšplhal na 37 milionů a překvapivý komediální hit, jaký se povětšinou každý rok v létě objeví, z něj opravdu nebude. Ant-Man začíná zpomalovat. Tenhle víkend v USA utržil už jen 7 milionů a celkem 147 milionů, takže se z jedenácté příčky žebříčku tržeb jednotlivých marvelovek v Americe asi už nevyhrabe (Captain America utržil 176 milionů). Mezinárodně by ale snímek na Kapitána dosáhnout měl. Válečné retro utržilo v roce 2011 370 mega, Ant-Man už má milionů 326 a na řadě trhů včetně Číny teprve bude uveden. Pixely jsou celosvětově na 131 milionech (rozpočet 88 milionů), pixarovka V hlavě utržila zatím 635 milionů a Jurský svět se blíží k hranici 1,6 miliardy (zatím to je 1,581). Terminátor: Genisys zatím utržil 322 milionů a ještě ho čeká čínská premiéra. Pokud by se film dokulil ke čtyřem stům milionům, mohlo by být studio Paramount relativně spokojené.
Kdo je spokojený určitě a pořádně, je Universal. Tenhle týden ve středu jeho letošní tržby překročily částku 5,53 miliardy dolarů, což je nejvíc, kolik kdy filmové studio za jediný rok utržilo. Dosud rekord držel Fox, který loni za celý rok utržil 5,52 miliardy. Uvidíme, kam až se Universal do konce roku vyšplhá, v zásobě má ještě 11 premiér, i když vesměs menších produkcí.
Příští týden nás čeká Krycí jméno U.N.C.L.E., všichni ale napjatě očekávají rappový životopis Straight Outta Compton, který by mohl být velkou kasovní třešničkou konce léta.
Zdroje: Forbes, Deadline I, Deadline II