Není to už žádné překvapení, že hraná adaptace Popelky končí premiérový víkend s obří tržbou. Tentokrát je to rovných 70 milionů dolarů, které si Disney pojistil kvalitním zpracováním v režii Kennetha Branagha, velkou předpremiérovou šuškandou a ještě bonusem v podobě krátkého filmu ze světa Ledového království a oznámením dvojky právě tohoto obřího hitu. Není tedy divu, že se malé divačky a jejich maminky hrnuly v obřích počtech a Popelka se tak v kasovní výkonnosti řadí po bok Zloby nebo Mocného vládce Oze. Nepřinesla ani rekordy ani podprůměrné tržby, prostě poctivých 70 premiérových mega za velice dobře pojištěný produkt s jasnou cílovkou. Možná, že se v dalších týdnech dočkáme spotů s větším množstvím soubojů, které přinutí k návštěvě kina i pár kluků, ale i kdyby ne, celosvětových 132 milionů nám říká, že kdokoliv, kdo má teď práva na cokoliv z dílny bratří Grimmů, nemusí do konce života pracovat.
Warneři se pokusili po bok Popelky nasadit zábavu pro pány, kterou tentokrát zajistil Liam Neeson. Bohužel, háčkem Nočního běžce je, že není tak zábavný jako tuctové mlátičky ze série 96 hodin. A to se divákům nelíbí. Chtějí vidět Neesona hláškujícího a ne zničeného a ztrápeného nepříznivými okolnostmi. Proto jen 11 milionů dolarů, což je jedna z nejnižších sum hercovy akční kariéry. Kritici podobné filmy poslední roky chválí zbytečně, protože diváci chtějí jednoduše vidět létající pěsti a ne psychologii, která k nim vedla. Ze světa přišlo dalších 6 a půl milionu.
Hezkou pěst dostal i Chappie, který se propadl jak za Kingsmana (ten má už 276 milionů celosvětově), tak za Focus (101 milionů celosvětově) a končí druhý víkend jenom s necelými 6 miliony dolary. I ve světě není o robota moc zájem a film se tak šourá k 56 milionům. Udávaný rozpočet tak sice byl překonán, ale pořád je potřeba naškudlit ještě tak dvakrát tolik, pokud se všichni investoři mají zahojit.
Velké věci se naopak děly v limitovaném nasazení, kde téměř zboural čtyři kina horor Neutečeš. Originální a konečně nefalšovaně strašidelný kousek se asi nedočká takových peněz, jaké měla Annabelle, ale zatvrzelí fandové dorazili a nechali v kinech 163 000 dolarů. Šuškanda a silné recenze snad přesvědčí další diváky, aby tuhle povedenou věc neminuli.
Zbylé menší novinky si zatím nechaly zaplatit jen cestu do kin, protože dokument o Scientologii Going Clear má ze dvou kin 44 000 dolarů a Cobbler s Adamem Sandlerem ze 17 kin dokonce jenom 25 000 dolarů.
Příští týden nás žádná překvapení zřejmě čekat nebudou. Slabě hodnocená Rezistence bude uspokojovat poptávku po další dívčí dystopii, bohabojní Američané se zase těší na znovunalezení víry ve filmu Do You Believe? a Sean Penn se s roční pauzou vrací v akčním Gunmanovi (Liam Neeson už teď může tvůrcům říct, že to zřejmě neklapne tak, jak si přejí).
Zdroj: Forbes