Recenze: Frank

Recenze: Frank | Fandíme filmu
Michael Fassbender má papírovou hlavu. Nikdy ji nesundává. Je totiž umělec! Nebo jen hipster?

Novomediální nadšenci můžou zajásat. Místo suchých studií či dojímavých videí o vlivu sociálních médií, si od listopadu bude stačit zajít do kina. Frank je suverénně názornější, mnohem zábavnější a spolehlivě hrábne do svědomí každému hipsterovi, který si někdy nad obyčejným kusem chleba udělal selfie, napsal k tomu status a vymyslel hashtag ala „#yummyumm“.

Jon (Domhnall Gleeson) je neúspěšný hudebník, který nemůže prorazit, dokud shodou náhod nepotká prapodivnou bandičku muzikantů, jejíž doslovnou hlavou je Frank (Michael Fassbender) - zahloubaný hudební génius, jenž svou tvář skrývá pod obří papírovou hlavou, kterou za žádných okolností nesundává. Jon se po záskoku stává právoplatným členem kapely Soronprfbs a k odchodu ho nepřinutí ani jeho neobliba u ostatních členů ani pomalé zabředání do čím dál tím většího zoufalství.



Herecky výbornou dvojici Gleesona a Fassbendera doplňuje podobně skvělý Scoot McNairy, jako opilý a značně zoufalý klávesák Don. Bezesporu největší pozornost a poklona za herecký výkon ale rozhodně patří Michaelu Fassbenderovi, který skvěle zvládá všechny polohy geniálního i citově labilního Franka. Opomenout nelze ani výbornou Maggie Gyllenhaal, jejíž pohrdavé pohledy jsou k nezaplacení a obstarávají nezanedbatelnou část humorné stránky snímku. Skvěle zahraná bandička podivínů postupně i přes úvodní nesnesitelné alternativní manýry formuje charaktery, které si nakonec svým způsobem oblíbíte.

Mezi alternativou a mainstreamem posazená story o outsiderech hudebního světa, inspirovaná postavou Franka Sidebottoma, může mít pro diváky hned několik úskalí. Svou popisností a atmosferičností může na někoho působit až přehnaně vtíravě a líbivě. Původně sarkastická komedie s nadhledem navíc pomalu zabředá do beznaděje, což může být ubíjející nejen pro postavy, ale i pro samotné diváky. Pokud ale nezůstanete k filmu skeptičtí a necháte se do správného rozpoložení naladit rozjetým začátkem, jistě si pomalou atmosferickou záležitost naplno vychutnáte.



Pod zábavně tragikomickým, kreativně zpracovaným, leč zdánlivě plochým povrchem se skrývá o něco hlubší téma s poměrně jednoduchým a jasným sdělením. Téma o ceně za líbivost, které většinou stěží stačí na desetiminutové youtubové video, je ve Frankovi především díky Fassbenderovu výkonu přesvědčivé a dokonce i působivé. Mezi hromadou popkulturních narážek a patřičného množství patosu se najde dost prostoru pro sarkastický i milý humor a překvapivě i pro sociální média, která jsou přímou součástí příběhu, odlehčují jej a současně trochu umetají cestičku konstantnímu balancování mezi tuctovostí a výjimečností.

Verdikt

Tragikomický příběh o alternativní kapele není filmem pro každého. Ale i přes občas přehnanou snahu o umělé šponování děje a předvídatelné gagy šlape jak má, přes pomalejší tempo nenudí a nálož patosu je akurátní k tomu, abyste z kina odešli dojatí nebo aspoň trochu nalomení. Výborné herecké výkony především Fassbendera a Gleesona, skvělá atmosféra a vyšperkovaný vizuál z Franka i ve spojení s novomediální stránkou dělají jasnou hipsteřinu letošního roku. A nutno dodat, že hipsteřinu zaslouženě líbivou.

#ILoveYouAll

Naše hodnocení
8/10

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest