Přemýšlím teď, zda se Liam Neeson někdy potkal ve filmu s Denzelem Washingtonem. Pokud ne, měli by o tom tihle dva popřemýšlet, protože jsou oba korunovanými akčními hvězdami za zenitem. Neesonův NON-STOP, kde se v několika kilometrech nad zemí bojuje o jedno dopravní letadlo, ukořistil během otvíráku parádních 30 milionů dolarů. Akční hvězda dokázala nalákat různé demografické skupiny a málokoho asi překvapí, že i ženy nad 35. U kritické obce sice film, a především jeho poslední třetina, nijak nezazářily, ale sympatický frajer Neeson dokázal prostě nenáročné diváky přesvědčit. Je to výborný tah studií, která využívají starší charakterní herce do akčních bijáků. Věřím, že ti, kteří mají na starost unaveného Bruce Willise nebo Harrisona Forda, teď určitě mlátí hlavou o stůl.
Na dvojku se dostala adaptace populárního bestseleru s názvem Bible, možná ji znáte. Son of God je popravdě pouze pro kina upravenou verzí biblické televizní minisérie History Channelu a jeho 26,5 milionů napovídá hlavně to, že se Noe Darrena Aronofskyho nebude mít úplně zle. Tržby zhruba odpovídájí klasickému Ježíšovskému filmu, kdy 26 milionů utržilo při prvním víkendu i Umučení Krista od Mela Gibsona. Film ale hlavně vydělává na publiku, které není přímo klasickou návštěvou kin, protože se povětšinou jedná o silně věřící diváky, kteří zavítají do kina zřídka. S rozpočtem ve výši 22 milionů začne film pořádně vydělávat někdy ke konci příštího víkendu a uvidíme, jestli se film prosadí i v zahraničí a dostane třeba palec nahoru od samotného papeže.
Až na třetí místo spadl LEGO příběh s 21 miliony dolarů. Filmu je to ale samozřejmě jedno, protože v následujících dnech překročí v Americe 210 milionů a celosvětově nějakých 300 mega. Příští týden by měla snímek ohrozit především klasická dvojka Pana Peabodyho a Shermana, tak uvidíme, jestli z toho bude nějaká zmínky hodná bitva.
Na čtvrtém místě jdou pak tržby strmě dolů. Památkáři tady mají 5 milionů, ale celosvětově jsou už nad 100 miliony. Costnerovy Tři dny na zabití utržily v druhém víkendu okolo 4,8 milionů a v Americe se zatím vyšphaly jen k 21 milionům. Na šestce Robocop s 4,4 miliony a 190 celosvětově a hned za ním Pompeje s chabými 4,1 miliony, ale s 65 miliony celosvětově po dvou týdnech nasazení.
Z dalších filmů je vhodné zmínit The Wind Rises, který Disney tradičně výtečně předaboval do angličtiny (Joseph Gordon-Levitt, Emily Blunt) a odnesl si z pár stovek kin slušných 1,6 milionů. Těžko říct, jestli většina z toho padne na dabingovou práci, distribuci a propagaci, hlavní ale je, že studiu záleží na fanoušcích a chtělo jim přinést poslední film tohoto japonského mistra, i když mu z toho asi nekápne příliš dolarů. Film je navíc celosvětově na 112 milionech, takže se ani nějaké zázračné tržby nečekaly. Mimochodem, Ledové království překročilo miliardu a je tak nejúspěšnějším ne-Pixarovským animákem Disneyho.
Do kin se vrátil i druhý Zprávař v rozšířeném, 143 minut dlouhém sestřihu, s dosud neviděnými a neslyšenými vtipy. K zpravodajské partě se vrátilo diváků za 1,3 milionu a film tak v Americe vyneslo k 126 milionům dolarů.
Rusové o víkendu nevrthli jen do Ukrajiny, ale také do amerických kin, kde Sony uvedlo v třístovce IMAXů ruský hit Stalingrad. Film si odnesl 500 000 dolarů.
Do čínských kin vtrhl ve velkém i druhý Hobit a utržil tam 32 milionů, což je tamní nejlepší výsledek studia Warner Bros. Film to posouvá celosvětově k 893 milionům a to nás příští týden ještě čeká Japonsko.
Druhý březnový víkend uvidíme pokračování 300 s podtitulem Vzestup říše a Dobrodružství pana Peabodyho a Shermana, které má z mezinárodních trhů už 22 milionů. Také se přesvědčíme, jestli Oscarová noc ještě pomůže nějakému vítěznému filmu, tak buďte u toho.
Zdroj: Forbes