Po třech tučných víkendech se tržby na určujícím filmovém trhu v USA opět propadly pod magickou hranici 100 milionů dolarů. Do kin sice přišly dvě zdánlivě velké premiéry, o zvučné značky však šlo pouze na papíře. A když novinky netáhnou, hity z předchozích týdnů samy o sobě návštěvnost nezachrání.
Novinky byly tak slabé, že návštěvnost znovu vyhrála tři týdny stará Odvážná Vaiana 2 (Moana 2). Animovaný hit za víkend utržil 26 milionů dolarů ve Spojených státech, kde zájem sice poměrně rychle klesá, ale pořád platí, že při premiéře byla tržba natolik vysoká, že i při výrazném mezitýdenním poklesu je úhrnná částka impozantní. V tomhle případě se zatím bavíme o 337 milionech dolarů, které se doteď v USA podařilo utržit. Zbytek světa se činí výrazněji. Tento víkend mezinárodní trhy prodaly vstupenky za celkovou sumu 57 milionů dolarů. Globální úhrn tak momentálně činí 714 milionů a zatím vše nasvědčuje tomu, že by tichomořské dobrodružství mělo překonat miliardovou hranici.
Ani na druhé příčce žádná změna. Opět se tu umístila muzikálová Čarodějka (Wicked). Ta se promítá už čtvrtým týdnem. Při tom v USA utržila dalších 22 milionů a ve zbytku světa přes 21 milionů. Spojené státy už celkem přidaly do kasy 359 milionů, zbytek světa je ke snímku vlažnější a přispěl doposud přes 165 milionů. Celkem je na účtu téměř 525 milionů a nakonec se počítá s překonáním sedmisetmilionové hranice.
Až na třetí příčce končí první premiéra týdne – Lovec Kraven (Kraven the Hunter). Čistě teoreticky by se mohlo zdát, že by zájem měl být značný: Jde o nákladný komiksový film plný akčních scén, s velkou reklamní kampaní. Jenže dnešní publikum už vidělo komiksovek tolik, že se nenechá opít rohlíkem. Film o Spider-Manově nepříteli (bez Spider-Mana), který nemá žádné zajímavé schopnosti a navíc není přístupný mládeži, to prostě davy nestrhne. Film prodal při premiéře ještě míň vstupenek než únorová Madam Web a už ta se stala neskutečným propadákem. Kraven si vede dokonce ještě hůř, než analytici dopředu předpokládali. V USA se prodaly o víkendu vstupenky za 11 milionů a na ostatních trzích světa za 15 milionů. To dělá dohromady jen 26 milionů, při asi stomilionových nákladech. Tohle bude studio Sony hodně bolet. Nepřekvapí, že podle zákulisní šuškandy studio v nejbližší době žádné další komiksové filmy bez Spider-Mana nechystá.
Gladiátor II dál balancuje někde na hranici úspěchu a neúspěchu. Spojené státy přidaly do kasy dalších skoro 8 milionů, zbytek světa skoro 10 milionů. To znamená, že už se celkem povedlo dostat na úhrn 398 milionů. To není málo, ale natáčení bylo prostě příliš drahé (210 milionů). Z kin se povede vyždímat ještě pár desítek milionů, zbytek dluhů bude muset nákladný projekt poplatit z příjmů na domácím videu.
TOP 5 uzavírá druhá premiéra týdne. Kdyby člověk nedával pozor, tak na první pohled by se skoro mohlo zdát, že půjde o garantovaný hit – vracíme se přeci do Středozemě. Jenže potíž je v tom, že Pán prstenů: Válka Rohirů (The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim) není hraný velkofilm, ale animovaný snímek připravený ve stylu animé. To je způsob výtvarného zpracování a animace (rozpohybování obrázků), který má svoje skalní fanoušky, ostatním divákům ale nemusí sedět. A průnik mezi fanoušky Tolkiena a animé zřejmě nebude zázračný.
Spojené státy dokázaly za premiérový víkend prodat vstupenky v hodnotě necelých 5 milionů dolarů. Ačkoliv film promítalo o víkendu dalších 43 trhů, ty americkou bídu nijak nevylepšily. Připsaly o víkendu dokonce jen 4 miliony. Jakmile započteme chudé mezinárodní tržby z předchozího týdne, je celkem pod čepcem 10 milionů a to není dobré. Výroba před započítáním nákladů na marketing vyšla na 30 milionů. Bylo by tedy potřeba utržit cca 100-150 milionů, v závislosti na tom, kolik se vrazilo do propagace. A to se prostě nepovede. Plány na další animované LOTRy tak zřejmě jsou mrtvé.
Dál tu máme Red One, vánoční akci s The Rockem. Neúspěšný snímek se dál drží zuby nehty v žebříčku. Přidal si do kapsy další 4 miliony ve Spojených státech a 2 miliony ve zbytku světa. Celkem jsou zatím prodány vstupenky za 159 milionů a film ještě asi tak dvacku přidá. Zbytek top desítky už vyplňují nejrůznější kuriozity – běžná nabídka zkrátka ve větším počtu chybí nebo si nedokázala získat dostatečně silnou pozornost publika.
Indický snímek Pushpa: The Rule - Part 2 boří rekordy. O víkendu utržil celosvětově přes 29 milionů dolarů, což je nejvíc, co kdy indický film během druhého víkendu dokázal. Americká kina přidala necelé 4 miliony z této částky. Celkem je v USA utrženo 13 milionů, v Indii zhruba 100 milionů a celosvětově celkem skoro 167 milionů. Už teď jde o nejúspěšnější indický film uvedený po covidové pandemii a o třetí nejúspěšnější indický film vůbec.
Stále boduje obnovená premiéra Interstellaru. O víkendu utržila další 3 miliony dolarů. Celkově už obnovená premiéra prodala vstupenky za 21 milionů dolarů! Jako nějaká hříčka osudu působí následující místo žebříčku – Hned na deváté příčce se umístil animovaný muzikál pojmenovaný Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem. Utržil přes 2 miliony v USA, přes 4 miliony na dalších trzích. Top desítku uzavírá vánoční snímek The Best Christmas Pageant Ever, jenž ještě naposledy využil předvánočního období a vyždímal z diváků další milion. Celkem má na účtu 37 milionů a pomalu se bude loučit. Těsně mimo desítku pak končí Queer s Danielem Craigem, jenž konečně dostal k dispozici větší množství kin a podařilo se mu díky tomu výrazně zvýšit tržby a utržit za víkend 790 tisíc. Pořád se samozřejmě bavíme o festivalovce pro omezené publikum, takže nepřekvapí, že celkem je utrženo 1,9 milionu.
Příští týden je sestava novinek více než slušná. O velké peníze si řeknou Mufasa: Lví král a Ježek Sonic 3, zajímavým doplněním budou Babygirl a oscarovka Brutalista.
Titulní foto: Lovec Kraven
Zdroje: Luiz Fernando, Box Office Mojo