Ježíšek naděloval i na Boží hod. Netflix uživatelům dodal nový komediální speciál Rickyho Gervaise, známého britského komika, který se v posledních letech zaměřil především na zesměšňování politické korektnosti.
Ta je velkým tématem i v jeho novém speciálu Ricky Gervais: Armageddon. Anotace Netflixu praví: Tabu? To Rickymu Gervaisovi nic neříká! A tak se ve svém komediálním speciálu o konci lidstva pustí do politické korektnosti i přecitlivělých lidí.
Divácká hodnocení jsou slušná, takže to vypadá, že Rickyho příznivci jsou stále spokojení. Recenze kariérních kritiků si nezřídka stěžují, že se Gervais už dost opakuje, jeho novému speciálu chybí vypilovanost, neustále má potřebu se hájit, že „to přece byl jen vtip“ a obecně s postupujícími lety víc a víc zní jako defenzivní kňoural.
Sám Ricky už stačil dát rozhovor pro BBC Radio 5 Live, kde odpověděl na jednu konkrétní výtku, které v posledních týdnech čelil. V jedno vtipu si dělal legraci z toho, že kdyby chtěl být hodně extrémní, tak by si mohl z pacientů trpících rakovinou dělat legraci, že nejsou jen nemocní, ale také retardovaní, když si namísto uzdravení přáli pozdrav právě od něj. Následovaly výčitky, že je Rickyho vtip necitlivý. On se brání tím, že si přece dělá legraci z toho, co nikdy neřekl. Rozhodně ne pacientům s rakovinou. Je tak přesvědčený, že lidé, co vyjadřují pohoršení nad jeho slovy, prostě chtějí být pohoršení nebo spíš na sebe upozornit, než že by skutečně považovali za důležité upozornit na něco, co považují reálně za problém. Gervais zároveň v tom samém interview hovoří o tom, že svoje vtipy dělá pro fanoušky a nespokojené diváky vůbec nebere vážně.
Nějakou „pravdu“ lze hledat z různých úhlů pohledu. Určitě je pravda, že celá řada pohoršení v online době vzniká (podvědomě či záměrně) jen proto, že bez silného emocionálního náboje se danému projevu nepodaří proniknout skrz obří masu všeho, co po internetu plave. Zároveň jen asi těžko můžeme věřit tomu, že jsou Rickymu jeho kritici jedno, když se jimi neustále tolik zaobírá. A kritika vůči tomu, že se Gervais opakuje nebo ublíženě kňourá rozhodně nepramení z nějakého pohoršení (nebo dokonce falešného pohoršení), ale zkrátka z toho, že Gervais v minulosti uměl opravdu udeřit hřebíček na hlavičku, zatímco v současnosti se spíš veze na svých minulých úspěších.
Podklady a foto: Netflix
Zdroje: BBC