Aktuálně sedíme všichni doma a mnoho nových filmů si neužijeme. Do kina se nedostaneme vůbec a spoléhat můžeme pouze na nabídku online videopůjčoven. Ty české v březnu zařazovaly filmy uvedené v období před bezpečnostními opatřeními jen pomalu, nicméně na příznivce válečných dramat se usmálo štěstí, když na iTunes, Google Play a O2TV dorazila Bitva u Midway. Zájemce o druhou světovou válku a historii vojenského letectví snad snímek potěšil, pravda je nicméně taková, že když byl film loni v listopadu nasazený do kin, velkou díru do světa neudělal. Tržby byly na drahý velkofilm žalostné a recenze dávaly vesměs průměrné až podprůměrné známky. Režisér Roland Emmerich přitom v minulosti platil za mistra obdobných masivních produkcí, kde všechno vybuchuje a hrdinové se z nás pokoušejí vzletnými proslovy ždímat emoce. Pojďme tedy společně zavzpomínat na světlejší zářezy Emmerichovy kariéry:
Univerzální voják
Emmerichův americký debut a hned první solidní úspěch. Akční béčko s nádechem sci-fi, kde režisér dostal k ruce svalnaté borce Jean-Clauda Van Dammea a Dolpha Lundgrena v nejlepší formě a postavil je proti sobě. Zápletka se točí kolem experimentálně oživených supervojáků s vymytými mozky, což z nich dělá poslušné stroje na zabíjení. Když ale vzpomínky z předchozího života začnou vyplouvat na povrch, rozkazy jdou stranou. Díky svižnému tempu, šílenému Lundgrenovi (se zvláštní zálibou v nošení náhrdelníku z lidských uší) a akci, se kterou si Emmerich už tehdy dokázal hravě poradit, vznikla vzrušující podívaná.