Anderson se také rozpovídal o počítačových efektech. Sám se považuje za člověka, který používá asistenci počítačů pokud možno minimálně. V době natáčení se raději spoléhal na praktické efekty, protože počítačové triky byly podle jeho slov v té době velmi drahé. S rozpočtem tedy museli nakládat rozumně a režisér dodává, že praktické efekty lépe obstojí ve zkoušce času, což je pravda. Důkazem je velká animatronická loutka čtyřrukého zápasníka Gora, který docela dokáže zapůsobit i dnes, zatímco počítačové triky už silně zestárly a působí úsměvně.
Druhá testovací projekce dopadla v očích fanoušků mnohem lépe a tak nic nebránilo filmu v roce 1995 vstoupit do kin. Zbytek je historie, z Mortal Kombat se stal hit a jedna z nejlepších filmových adaptací videohry. Skladby z nesmrtelného soundtracku některým z nás znějí v uších dodnes a snímek si vydobyl kultovní status.
Pevně držíme palce, aby se tomu alespoň přiblížil chystaný reboot, když se to šeredně nepovedlo Mortal Kombat 2: Vyhlazení. Ten natočil jako svůj režijní debut kameraman John R. Leonetti, který si tu solidně namlátil ústa. Techno soundtrack zůstal, ale zbytek byla katastrofa. – Mami? Ty žiješ? – Máš smůlu, zemřeš. Z původního obsazení se vrátili jenom Robin Shou (jenž kvůli většímu pracovnímu vytížení nemohl dohlížet na všechnu bojovou choreografii) a Talisa Soto (Kitana), zbytek herců především kvůli scénáři návrat odmítl.
Kritici, fanoušci videohry i fandové prvního filmu pokračování totálně roztrhali na kusy, což se promítlo i na mizerných tržbách. Takováto negativní reakce způsobila téměř okamžité zastavení příprav Mortal Kombat: Devastation, v němž se měl vrátit Shou, který už měl podepsanou smlouvu. Místo trojky tak došlo na zmíněný hraný seriál Conquest, jenž reputaci filmové značky nijak extrémně nevylepšil. Rok před Mortal Kombat 2 se objevila jedna řada animovaného seriálu s podtitulem Defenders of the Realm, ale ten velkou díru do světa neudělal. Naopak velkou pozornost v roce 2010 vzbudil hodně vydařený kraťas Mortal Kombat: Rebirth režiséra Kevina Tancharoena, který se následně postaral o dvě websérie s názvem Mortal Kombat: Legacy. Tancharoenův styl zaujal Warnery, kteří mu svěřili restart filmové série, avšak režisér projekt ještě během příprav z neznámého důvodu opustil.
Paul W.S. Anderson ještě vzpomíná, že režie Mortal Kombatu 2 byla původně nabídnutá jemu, jenže on se tenkrát vrhl do natáčení sci-fi hororu Horizont události a neměl čas. Později se nechal slyšet, že se mu sequel nelíbil a lituje toho, že se do něj žádným způsobem nezapojil. Z téhle nešťastné zkušenosti se poučil u série Resident Evil, na níž od začátku až do konce dohlížel jako producent a napsal i scénář ke všem dílům.
Prozatím posledním přírůstkem ke značce Mortal Kombat, který jsme měli možnost vidět, byl kladně přijatý animovaný eRkový film Mortal Kombat Legends: Scorpions Revenge, na kterém se osobně podílel Ed Boon. Dole v galerii si můžete projet celou filmovou a seriálovou historii Mortal Kombat ještě vizuálně, a pak už nám nezbývá nic jiného, než čekat na chystaný filmový restart, který snad dorazí v roce 2021. Pokud pandemie nic nezmění, uvidíme film v českých a slovenských kinech 14. ledna.
Zdroje: IGN, Screen Rant 1 a 2