Jsme v polovině července a vlastně jen odpočítáváme dny do prvních skutečných premiér, které by měly dorazit poslední den právě tohoto měsíce. Pravou a notně zkrácenou letní sezónu tak nakopne 31. července znovunasazený Počátek se sneak peakem Tenetu a thriller Unhinged, ve které se "král vybržďovačů" Russell Crowe mstí ženě za volantem, která si dovolila vjet mu na světlech do cesty. (Pravda, vše se během několika dní může luskutím prstů změnit...). Prozatím je většina amerických kin zavřená a především řetězec AMC řeší restrukturalizaci. Aktuálně se mu podařilo získat dostatečnou finanční injekci ve výši 600 milionů dolarů a to pomůže společnosti odvrátit dluhový tlak alespoň do jara příštího roku.
Ve světě se chodí hlavně na lokální filmy. Největšího úspěchu aktuálně dosahuje třeba korejské drama #Alive, které vypráví kriminální zápletku na pozadí města postiženého virem a utržilo už v zemi skoro 11 milionů dolarů. Ve Francii je stále jedničkou komediální drama Jak býti dobrou ženou, v Nizozemí též domácí Pirates Down the Street, v Německu Nightlife od Simona Verhoevena, ale třeba v Japonsku je jedničkou Dolittle a v pozvolně otvírané Velké Británii se hraje hlavně pixarovka Onward.
Novým kasovním reportováním je tak především popis online premiér. Těžko ale říct, jak se ve skutečnosti všem filmům daří, když HBO MAX napíše na hlavní stránku, že Scoob! je trending filmem tohoto víkendu. Kolik diváků ho vlastně vidělo? A je to pravda, nebo se prohlášení přifukují? Tak či tak, Disney+ tvrdí, že se u nich nejvíce hraje muzikál Hamilton a na Netflixu to byl včera Lorax, dneska Old Guard: Nesmrtelní s Charlize Theron. Komiksová adaptace za 70 milionů se možná i přes silnou divákou odezvu nedočká sequelu. Recenzenti se totiž shodnou, že filmu prošlo mnoho prohřešků, které jinak pohřbí konkurenci. Například televizní zpracování a fakt, že film hodně vypadá jako pilot nebo první díl dlouhé série, což většinou zamýšlené studiové franšízy rychle pohřbívá. Moc z toho, co slibují trailery, se ve snímku nedočkáme a hodně času se tráví budováním světa, flashbacky a cliffhangery na události budoucí a zajímavější. Nezbývá tedy než čekat na příští víkend, kdy se přesvědčíme, jestli je film víkendovým splachovákem, nebo o něj bude zájem o trochu déle, třeba jako tomu je u Eurovize.