Uvidíme už brzy Black Widow a Mulan?
Jako obvykle nic není pevně dané a Disney bude pružně reagovat na to, jak se situace vyvíjí. Do nedávna skutečně studio chtělo počkat se svými drahými mega filmy na uvedení v kinech (nebo to alespoň veřejně deklarovalo), postupně ale údajně začíná zvažovat alternativu v podobě digitální distribuce. A to zřejmě z jednoho hlavního důvodu: Čím dál tím víc to vypadá, že může trvat opravdu hodně dlouhou dobu, než kina opět budou celosvětově otevřená a diváci do nich budou bezstarostně chodit. Podle některých odhadů taková situace nastane teprve ve chvíli, kdy bude dostupná vakcína nebo lék proti koronaviru SARS-CoV-2. A to ani při největším optimismu nebude dřív než za několik měsíců (spíš později).
Pokud tenhle odhad budete vezmete jako bernou minci, pak Disneymu pravděpodobně nezbude nic jiného, než filmy do digitální distribuce dříve či později vypustit. Příjmy ze zábavních parků a kin se společnosti zcela zastavily. Prodeje hraček budou klesat, protože nejsou žádné nové filmy, které by přinesly na hračkářský trh něco nového. A postupně budou klesat i příjmy z digitálního video trhu, protože všechny dosavadní kino filmy už Disney na internetu prodávat začal a nové filmy určené speciálně pro platformu Disney+ brzy také dojdou (a žádné další teď natáčet nejde).
Z uvedení filmů určených pro kina do digitální distribuce se tak může v dohlednu stát jediná příležitost pro větší finanční injekci. A když stejně filmy dříve či později budou muset na digitální platformy vstoupit, tak proč to neudělat co nejdřív, dokud mají diváci v paměti ještě původní reklamní kampaň, a dokud na internet neuniklo příliš mnoho spoilerů, kterým se obzvlášť u marvelovek snaží Disney vyhýbat (Avengers: Endgame na tajnústkářství měli postavenou celou reklamní kampaň). U Marvel filmů je tu navíc ta skutečnost, že dokud neuvedete jeden, nemůžete nijak operovat s dalším, jak jsme rozebírali v samostatném článku. Také se objevila spekulace, že na Disneyho rozhodování by mohly mít vliv dobré prodeje animáku Frčíme, který se na digitálních platformách začal z nenadání prodávat minulý týden.