Stěžejním důvodem pro vytvoření iluze jednoho záběru byla snaha diváka pohltit a vtáhnout do děje. Ke každému záběru potom filmaři volili, zda bude lepší kameru zavěsit na drát, jeřáb nebo by bylo vhodné použít steadicam. Mendes měl dvě pracovní verze scénáře - tj. klasický psaný scénář a druhý schematický, sestávající se ze čtyřiceti stran map a diagramů přesných pohybů postav i kamery.
Natáčení každé scény začínalo procházením prázdné plochy a krokováním trasy, kterou postavy měly ujít. Vše bylo označeno sloupky a vlajkami. Pak se teprve mohly kopat zákopy, vytvářet "zemi nikoho", stavět statky, silnice, lomy a části měst. Všechno to muselo být přesně vyměřeno a dle slov tvůrců to byla jedna z nejtěžších fází příprav celého projektu.
Avšak čemu filmaři nemohli poručit, bylo počasí. Potřebovali natáčet pod mrakem a na jeden malý mráček museli čekat třeba několik hodin. Své si užili i představitelé hlavní dvojice hrdinů George McKay a Dean-Charles Chapman, kteří si prošli náročným fyzickým výcvikem a všechny kaskadérské kousky ve filmu museli zastat sami.
Níže si můžete ještě přehrát parádní videa, která postup tvůrců ukazují v praxi.
Zdroje: EW, Dallas Observer, Variety