Již od roku 2005 si to Kratos, polobůh války, celkem úspěšně rube v krvavé lázni mezi mystickými potvorami a bohy na herních konzolích, zatímco na pořádnou filmovou adaptaci s počítačovými triky se stále pořád čeká. Za sebou má sedm vydařených her, početnou fanouškovskou základnu a bohaté vývojářské studio Sony Computer Entertainment. Škoda tedy nevyužít potenciálu, který tato prověřená hra nabízí a nepustit se do práce na vlastním bijáku!
Herní série pojednává příběh z antického Řecka o holohlavém sparťanském generálovi, který se při jedné z málem prohraných bitev s barbary upíše do služeb boha války Area, aby mu pomohl zabít svého nepřítele - barbara, který nad ním měl převahu. Pod jeho vlivem pak Kratos koná samé špatnosti a dokonce je donucen zabít i svou vlastní ženu a dceru. Proto se nakonec naštve na bohy a vydává se je přesvědčit na Olymp, aby mu všechno vrátili zpět – respektive vymazali jeho minulost. Cestou potkává všelijaké mytologické potvory, které Kratos řeže svými meči a řetězy, láme jim kosti či trhá hlavy. Hektolitry krve stříkají po obrazovce kamkoliv se tento antihrdina vypraví.
Studio Universal Pictures, které odkoupilo od Sony v roce 2005 filmová práva, si najalo v létě letošního roku dva scenáristy Patricka Meltona a Marcuse Dunstana, kteří mají již své zkušenosti s řezničinou ze snímků jako Saw či Piraňa 3D. Jejich úkolem je přepsat starší námět, který je dle jejich slov sice dobrý, ale zaspal dobu. Byl totiž sepsán v době ještě před takovými novodobými filmy jako 300: Bitva u Thermopyl, Souboj Titánů či Válka bohů, tudíž tehdy originální nápady a scény ztratily své kouzlo. Pánové dokonce od studia Universal Pictures dostali volnou ruku příběh poupravit a nedržet se otrocké herní předlohy. „Člověk by si myslel, že příběhové pozadí her bude pro Sony svaté, opak je ovšem pravdou, vydavatel nás podpořil, abychom vytvořili příběh odlišných od aktuálních filmů a nebáli se jiných příběhových zvratů. Vedení se navíc do natáčení samo zapojí," prohlásil scenárista Melton.
Vize scénáristů je taková - představit Kratose v počátečních 30 minutách jako obyčejného člověka, vojáka, manžela a otce, a pak jej postupně přerodit v krvelačnou bestii, kterou fanoušci GoW na herních konzolích PS2 a PS3 tak milují. „Stejně jako Christopher Nolan ve svém ztvárnění upravil Batmana, tak to máme v plánu i my s Kratosem. Poznáme jej ještě předtím, než se stal duchem Sparty, kdy byl pouze spartským válečníkem a měl rodinu, děti,“ tvrdí oba dva scenáristé. „Chápeme ho jako člověka a chápeme i cestu, jakou si zvolil.“
Nezbývá než doufat, že scénář bude kvalitní a studio najde dobrého režiséra, který fanouškům herní série GoW splní po letech odkládání konečně vytoužený sen. Těšme se tedy na brutální eRko, jehož devízou budou mytologická monstra, boží hněv, krev a utržené končetiny. Předtím než se dočkáme dalšího nášupu informací o filmu, zpříjemněte si čekání ukázkou z E3 2012 na připravovanou hru God of War: Ascension, která vychází 13. března 2013 na PS3.
God of War: Ascension |
Zdroj: Collider