Netflix ztrácí cizí hity, snaží se budovat knihovnu vlastních lákadel

Netflix ztrácí cizí hity, snaží se budovat knihovnu vlastních lákadel | Fandíme filmu
Netflix je sice stále jedničkou mezi streamovacími službami, a to pořád s velkým náskokem, ale situace se začíná měnit.
  1. Kapitola č.1
  2. Kapitola č.2

Vlastní streamovací službu už letos v listopadu představí Disney a další na řadě nejspíš bude i druhé největší filmové studio, Warner Brothers. Netflix proto musí stále více sázet na svou vlastní produkci, a to hned ze dvou důvodů. Jednak chce na svůj originální obsah přilákat nové (a udržet si stávající) diváky, a jednak proto, že jinou možnost už ani nemá. Zejména Disney, ale pomalu i Warner, totiž začínají s Netflixem rušit pro ně jinak velmi štědré smlouvy o licencování svého obsahu do jeho knihovny (jen za Přátele musel Netflix za tento rok vyplatit 100 milionů dolarů). A tak jedinou možností pro Netflix, jak si udržet širokou nabídku a potažmo své přední postavení, je vytvářet stále větší a větší objem vlastních titulů.

A to se mu (minimálně z hlediska kvantity) skutečně daří. Průzkum společnosti Ampere Analysis ukázal, že Netflix za rok 2018 přidal do své knihovny 51 % vlastních filmů a seriálů na úkor zbylým 49 % převzatých. To je opravdu velký nárůst, neboť kupříkladu v roce 2016 byl poměr vlastního přidaného obsahu „pouze“ 25 %. Pod pojmem „vlastní obsah“ jde najít řadu variací. Některé projekty Netflix vyvíjí kompletně sám, v rámci vlastní produkce, na některých spolupracuje s tradičními studii, jiné koupí už hotové, například v rámci filmových festivalů, kde často patří mezi největší kupce nezávislých filmů.

V tuhle chvíli má Netflix asi 30% obsahu v pronájmu od velkých amerických studií, která více či méně otevřeně hovoří o spuštění vlastních streamovacích služeb. Je tedy zjevné, že o tento obsah Netflix dříve či později přijde. 30% nemusí působit jako moc, nicméně prozatím se zdá, že většina diváků na Netflixu sleduje právě cizí pronajaté hity, jako jsou třeba zmiňovaní Přátelé nebo The Office. Podle průzkumu Ampere tráví (američtí) uživatelé sledování původních pořadů Netflixu jen 11% času, který službě věnují! To je na první pohled hrozně málo, na druhou stranu se tenhle poměr stále zlepšuje – v roce 2016 to byla například jen 4% a konkurence je na tom ještě podstatně hůř – na Hulu a Amazon Prime v tuhle chvíli uživatelé věnují původnímu obsahu jen 1% času a zbytek tomu licencovanému. Netflix je tedy na očekávané zemětřesení na trhu s licencovaným obsahem lépe připravený a nadále svou připravenost urychleně zlepšuje.

Další kapitola »

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest