Víte, jak se to říká. Netflix & chill. Příznivci téhle VOD služby za krátko už nebudou muset dělat vůbec nic jiného, protože jim společnost naservíruje tak velké množství obsahu, že ani není v lidských silách jej zkonzumovat. Jen v letošním roce společnost plánuje investovat do vlastních novinek 8 miliard dolarů a celosvětově vyprodukovat 700 různých produktů. Jen celovečerních filmů by mělo být zhruba 80, k tomu připočtěte dokumenty, seriály, nejrůznější talk show, stand upy a mezinárodní tvorbu (loni byl přidaný třeba vydařený německý seriál Dark). Pokud by vám to číslo přišlo přehnané, tak vězte, že jen v březnu Netflix reálně uvede 54 novinek, takže sedmistovka rozhodně není nedosažitelná.
Proč Netflix tak zásadně investuje? Do určité míry dost možná proto, že hollywoodská studia a televizní stanice zakládají vlastní VOD služby, a tak by v dohledné době mohly zcela přestat licencovat Netflixu svoje produkty. A jestli má být Netflix i nadále konkurenceschopný, musí tenhle výpadek nějak nahradit.
A ještě jedna důležitá věc: Realita je samozřejmě taková, že ze 700 projektů patří jen část do segmentu AAA mainstreamových produktů, které podporuje propagační kampaň a alespoň ze zvědavosti je zkusí většina uživatelů. Zbytek jsou okrajové záležitosti, které osloví úzkou skupinu diváků. To ale samozřejmě vůbec nevadí, Netflix nepotřebuje, aby se všichni chtěli dívat na všechno, stačí mu mít dost širokou nabídku na to, aby si každý dokázal vybrat a byl motivovaný službu dál platit.
Tak schválně dejte vědět, jestli se mu podařilo zlákat i vás, popřípadě co by musel udělat pro to, abyste mu tu dvoustovku měsíčně obětovali. (Tipuji, že v našich podmínkách řadě diváků stále chybí výraznější česká / slovenská podpora).
Zdroj: Slashfilm