Předplatitelé
Stejně jako v případě Netflixu se bude jednat o službu bez jakýchkoliv reklam, kompletně odkázanou na předplatitelské příspěvky svých zákazníků. Ambiciózní jsou i předpokládané počty uživatelů. Disney moc dobře ví, že jej na trhu čeká dlouhá šachová partie. Přesto počítají aktuální předpovědi s tím, že by službu kolem roku 2024 mohlo využívat mezi 60 až 90 miliony uživatelů. Dvě třetiny by měly pocházet mimo území USA. Jenom pro ilustraci - Netflix měl v letošním lednu pod svou střechou 139 milionů platících uživatelů.
Z výše prezentovaných čísel je patrné, že postavení jednotlivých společností a jejich tržní podíl se budou měnit jenom velmi pomalu. A to je potřeba vzít v potaz i další konkurenci (především Amazon Prime), která rozhodně nebude chtít zůstat stranou. Velkou výhodou, kterou Disney disponuje, je to, že pod svou hlavičkou sdružuje několik již zaběhnutých streamovacích služeb. Konkrétně jsou to ESPN+ (primárně sportovní kanál) nebo rozhodující podíl v HULU, což je služba specializovaná především na aktuálně běžící seriály, kam do budoucna chce Disney směřovat veškerou svou tvorbu pro dospělé (například archivní filmy jako Vetřelci, oscarová dramata a pod.). Její nevýhodou je aktuální nedostupnost mimo USA a Japonsko. V současné době má služba přes 20 milionů uživatelů. Disney ovšem už předstihem oznámil, že i zde plánuje mezinárodní expanzi. Do budoucna se počítá i s různými výhodnými balíčky, kdy si najednou pořídíte za zvýhodněnou cenu vícero Disneyho služeb.
Výhled do budoucnosti
Jak si velmi rychle uvědomil Netflix, budoucnost leží v exkluzivním původním obsahu. Disney plánuje v příštím roce do obsahu pro Disney+ investovat více než miliardu dolarů. Postupně by se tato částka měla navýšit až na dvě a půl miliardy v roce 2024. K tomu je třeba připočítat náklady na provoz a marketing a s výpadkem v příjmech způsobeným ukončováním dosavadních dohod o poskytování vlastního obsahu konkurenčním platformám. Jenom ukončení dohody s Netflixem Disneyho připraví o příjem ve výši 500 milionů dolarů. V krátkodobém horizontu se tak bude muset vyrovnat se ztrátami v řádech stovek milionů dolarů ročně. Poprvé v černých (ziskových) číslech by se měla platforma ocitnout někdy v roce 2023.
Zatímco jednotlivé hráče na streamovacím trhu čekají náročná léta plná velkých investic, my, to znamená diváci, si můžeme v klidu sednout na gauč a vychutnat si, jak si nás budou jednotliví giganti předcházet a hýčkat. Koneckonců konkurence a nejisté místo v budoucnosti je nejlepším motivátorem pokroku a v tomto případě snad i kvality.