Chloé Zhao se může pochlubit The Riderem. Ten je oceňovaný mezi kritiky, dobré jméno měl na festivalech, vyhrál nezávislé Gotham Awards a je nominovaný na nezávislé Spirit Awards. Snímek je však pod rozlišovací schopnosti Oscarů. Skoro nikdo jej neviděl, malá produkční společnost si nemohla dovolit propagační kampaň a distributor Sony Pictures Classic snímku nevěřil natolik, aby do kampaně chtěl investovat. A realita je prostě taková, že vyhrát Oscara bez oscarové promo kampaně, je prakticky nemožné. Zhao na druhou stranu snímek přinesl práci pro Marvel, tak si určitě nestěžuje.
Nikdys nebyl od Lynne Ramsay opět patří mezi filmy, které chválí kritici a nezávislá scéna, ale jinak jde opět o malý snímeček pod rozlišovací schopnost Akademie. Už jedna nominace na britské ceny BAFTA je úspěch.
Tamara Jenkins natočila opěvovaný Private Life. Ten vyrobil Netflix, takže jej dost možná vidělo daleko víc lidí, než kterýkoliv další snímek z výše uvedených, ale neviděli jej ti „správní“ lidé. Viděli jej běžní uživatelé, kteří na něj náhodou narazili proto, že jim ho algoritmus doporučil. Jinak je Netflix proslulý tím, že pokud zrovna kolem nějakého filmu necítí potenciál pro velké halo, které k jeho službě může přilákat další zákazníky, tak své filmy prakticky vůbec nepropaguje. Na Oscarech podpořil Netflix pár dokumentů, protože v téhle kategorii pravidelně boduje, a filmy od známých filmařů – od Alfonsa Cuaróna a bratří Coenů. O Private Life se Netflix v souvislosti s Oscary vůbec nezajímal.