Za oceánem se hodně řeší, že na Oscara ani v roce 2019 nebyla nominována žádná režisérka žena. Stejně jako loni a ve většině let předchozích (zatím tu bylo pět nominovaných a jedna vítězka). Je samozřejmě škoda, že nejprestižnější filmová cena nadále utvrzuje obraz Hollywoodu jakožto pánského klubu. Jenže z velké části to prostě odpovídá filmové nabídce. Ženy režisérky musejí o příležitosti pořád ještě v Hollywoodu více bojovat, dostávají méně příležitostí, méně opravdu výrazných příležitostí a tím pádem točí méně filmů a ještě méně filmů, které se dostanou do širšího povědomí. Je tedy logické, že jen minimum žen režisérek má šanci na jakékoliv ceny, natož na stále poměrně konzervativní Oscary.
Novináři, kteří si na ignoraci režisérek stěžují, nicméně tvrdí, že zrovna letos byla nabídka potenciálních kandidátek pestrá a jako příklady uvádějí Mimi Leder, Karyn Kusama, Chloe Zhao, Lynne Ramsay, Tamaru Jenkins, Josie Rourke, Debru Granik a Marielle Heller. Nicméně měla libovolná dáma k nominaci reálně blízko?
Mimi Leder natočila životopisné drama On the Basis of Sex, které je obecně považované za standardní biopic, na kterém není mnoho výjimečného. Film vůbec nebyl součástí oscarového závodu.
Karyn Kusama natočila Destroyer s proměněnou Nicole Kidman v hlavní roli. O filmu se tu a tam jako o potenciálním kandidátovi na ceny mluvilo a snímek byl dokonce nominovaný na Zlatý glóbus pro Nicole Kidman. V reálu však jde o poměrně tradiční kriminální thriller, akorát s ženou v hlavní roli. Když Akademie nenominovala ani nesmírně populární Kidman, tak doufat v jiných kategoriích by bylo bláhové.