U Sony tento víkend vsadili na svůj nový animovaný projekt Spider-Man: Into The Spider-Verse. Vysokorozpočtový, draze marketovaný, ale hlavně kvalitně napsaný, zahraný a animovaný superhrdinský kousek startuje s 35 miliony dolary. To je největší tržba animáku v prosinci a v rámci animovaných superhrdinských kousků nepochybně obrovská výjimka. Předchozí dekády byly ale popravdě na tenhle druh filmů dost slabé (Batman: Mask of Phantasm a Transformers: The Movie s 6 miliony, The Powerpuff Girls s 12 mega).
V novém Spider-Manovi vystupuje rozličná parta postav, což nepochybně filmu prospělo. Máme tam dva Petery Parkery, Milese Moralese, Spider-Gwen, Spider-Mana Noir, Peni B. Parker a Spider-Hama. Film má od diváků áčkové ohlasy, což v součtu s předvánočním víkendem, při kterém povětšinou startují silné trvalky, může film dostat až k násobiteli 3.5x a zhruba tedy 122 milionům z Ameriky. Konkurence bude v nadcházejících dnech tvrdá, ale Mary Poppins, Aquaman a Bumblebee nebudou mít k dobru jistou oscarovou nominaci. Mezinárodně zatím načerpáno 21 milionů.
Warneři se jinak podívali na vánoční filmy a napadlo je, že někteří diváci by o svátcích rádi viděli nějaký eRkový špinavý thriller namísto kid-friendly kousků. Z hereckého důchodu se tedy musel vrátit Clint Eastwood a po deseti letech od Gran Torina se zrežíroval v roli seniorního pašeráka drog v The Mule. Recenze nejsou kdovíjak solidní, ale i tak se startuje se 17 miliony. Rozpočet byl 50 mega, ale i Warneři mohou spoléhat na potenciální trvanlivost projektu, který by film mohl dostat na 60 milionů. Dobré zahraniční tržby budou i tak nutné.
Universal jinak konečně nasadil Smrtelné stroje, napsané a produkčně zaštítěné Peterem Jacksonem. Stomilionové teen fantasy rozhodně vypadá co se týče efektů dráž a leckomu připomene první Star Wars, startuje se ale s tragickými 7,5 miliony. Film si tak může sednout na lavičku vedle Valeriana nebo Jupiter vychází, které se taky snažily být novými Star Wars. Nicméně George Lucas značku prodal Disneymu a každý rok jsou tu skutečné Star Wars, a tak o ty náhražkové není až takový zájem. Ze zahraničních trhů zatím necelých 35 milionů.
Dorazil i malý experiment Once Upon a Deadpool, tedy mládeži přístupný Deadpool 2. Proč? Přístupnější sestřih by určitě mohl fungovat v Číně, slušňácká postava potom v disneyovském MCU. Film nastřádal od středy necelé 4 miliony, za víkend 2,6 milionu, a celkově tak má deadpoolovská dvojka tak 322 milionů z Ameriky. Nový sestřih byl nasazen v omezené míře také mezinárodně, kde byl utržen zhruba milion. Celkem už má Deapdool 2 na triku 734 milionů, a pokud by se do toho Čína opřela, tak by se 783 milionů mohlo podařit překonat. Ale film už je delší dobu k dispozici na DVD, tak nepředbíhejme.
Aquaman odstartoval na 43 světových teritoriích a posílá DC do Ameriky hezkých 126 milionů. Je to nárůst o 65 % oproti Justice League a skoro o polovinu více než měla za srovnatelné období Wonder Woman. Menší předpremiéry se (pro zákazníky Amazonu) odehrály i ve Státech, hlavně aby se šířila pozitivní šuškanda a připravil se prostor pro celostátní americký debut, který přijde následující víkend. Největší masakr je to ale stále v Číně. V zemi, kde blockbustery pravidelně padají ve druhém víkendu o 70 %, má Aquaman 54 milionů při úbytku 42 % diváků. Nejlepší držák pro film, který tam otevřel nad 90 miliony. I takový Venom slétl ve druhém víkendu hned o 54 %. Globálně tedy 189 mega z Číny a 261 mega globálně. Příští víkend Amerika.
Zdroj: Forbes