Metal Gear Solid patří mezi herní série, v souvislosti se kterými se již dlouho mluví o jejich filmové adaptaci. Zřejmě nejznámější akční stealth série od japonského studia Konami čítá ve své novodobé podobě 5-7 hlavních dílů (v závislosti na tom, co a jak počítáte), a na plátno ji chce již nějakou dobu přivést Jordan Vogt-Roberts (Kong: Skull Island). Pro režiséra to je vysněný projekt, na kterém už nějakou dobu pracuje, dokonce má hotový scénář a v zádech otce celé série, Hideo Kojimu, zakladatele studia Konami a tvůrce hry. Studio Sony, které by mělo projekt zaštítit, však stále nedalo žádné jasné stanovisko k tomu, zda film bude natočen, případně kdy.
Vogt-Roberts se nicméně nevzdává a o projekt bojuje i prostřednictvím sociálních sítí. K 31. výročí od vydání úplně první hry Metal Gear strávil režisér celý červenec postováním různých concept artů právě pro filmový Metal Gear Solid. A na první pohled vypadají opravdu dobře. Všemožná sci-fi technologie v kombinaci s divokou přírodou či akčními momenty, působí vážně zajímavě, o to více pak láká vidět něco podobného na plátnech kin.
Režisér o projektu promluvil i v nedávném rozhovoru, kde mimo jiného řekl: „Žánrová tvorba se vyvíjí. V současnosti v ní najdete mluvící mývaly a stromy. To ještě před třemi lety znělo šíleně. Takže si myslím, že je možné naplno přijmout všechny zvláštnosti a legrácky Metal Gearu. Lidi totiž občas zapomínají na to, že je Metal Gear praštěný. Je plný válečného surrealismu, je plný postav, které jsou vlastní chodící filosofické ideologie. Občas také sklouzává skoro až k hororu a to všechno zasazuje do zdánlivě vážného balení válečných her. Je třeba najít správný přístupový bod a naplno přijmout všechny elementy, které mají rádi skalní fanoušci. Nevyhýbat se jim a podat je tak, aby si je zamilovali i běžní diváci. Utíkat se před věcmi, které dělají Metal Gear Metal Gearem, to prostě nejde.“ Celkově pak Vogt-Roberts chce vycházet hlavně z Metal Gear Solid 1 a 3, ale elementy chce čerpat i z jiných her, dokonce i z prehistorických 2D titulů, které většina současných fanoušků dost možná ani nezná.
Jak jsem již zmínil, během let bylo kolem projektu celkem ticho. Jordan však tlačí svoji vizi kupředu, a tak fanoušci série mohou doufat, že se letité čekání konečně podaří prolomit.
Zdroje: Jordan Vogt-Roberts, Collider