Letní sezóna se nezadržitelně blíží ke konci, to ale neznamená, že se s ní nemůžeme rozloučit nějakým pěkným hitem. Tento víkend kina zcela ovládla Annabelle 2: Zrození zla s debutem 35 milionů. Spin-off série V zajetí démonů je takovou hororovou obdobou série Já, padouch, kde se spin-offům jako Minioni daří srovnatelně, ba i lépe než původním filmům. Tady je to sice nejnižší tržba ze všech čtyř filmů, ale stále tržba výtečně konzistentní (debut V zajetí démonů byl 42 milionů, dvojka měla 40 mega a první Annabelle 37 milionů). Studio najalo lepšího režiséra, aby pokračování nebylo tak tragické jako jednička, ale asi by na tom moc nezáleželo. Kingův horor To dorazí až příští měsíc, do té doby má Annabelle volný prostor dostat se k nějakým 70 - 80 milionům. Ze zahraničí má aktuálně nějakých 18 milionů. Jinak to všechno stálo patnáctku, takže už je dávno vyděláno.
Druhou novinkou je animák Velká oříšková loupež 2. Pro Open Road byla jednička z roku 2014 nejvýdělečnějším filmem se 120 miliony celosvětově. Od roku 2015, kdy běžel Spotlight, ale nemá studio na kontě jediný hit. Veverky teď startují s nuznými 8 miliony (ani ne polovina 19 mega jedničky), což může být pro zoufalého distributora poslední rána. Uvidíme, jak se bude dařit pod novými čínskými investory z Tang Media.
V 1500 kinech se poté hrál The Glass Castle, depresivní drama s Brie Larson, Naomi Watts a Woodym Harrelsonem. Film bohužel nemá kdovíjak pozitivní recenze a ty jsou v téhle době pro podobné filmy naprosto esenciální. Začíná se tedy s nějakými 5 miliony dolary, což je totožná tržba jakou mělo žánrové podbné The Light Between Oceans z minulého roku. Tenhle film taky utržil nějakých 12 mega z Ameriky a The Glass Castle by neměl očekávat o moc víc.
Špatné zprávy přichází pro Temnou věž, u které se ve druhém týdnu neobjevuje žádná srpnová výdrž ani divácké slitování nad posledním plnokravným blockbusterem letní sezóny. Snímek spadl o 58 %, což znamená 8 milionů a pouhých 34 milionů dolarů po 10 dnech promítání. Nebude to ani padesátka z Ameriky a film potřebuje zatraceně vysoké zahraniční tržby, aby se zaplatil. Aktuálně jsme ale na nějakých 20 milionech ze zámoří.
Výtečně se daří Baby Driverovi, který konečně zdolal 100 milionů z Ameriky a s rozpočtem 34 mega je aktuálně někde nad 160 miliony globálně. Stále nejlépe se ale v rámci starších filmů drží Dunkerk s 11 miliony. Válečné drama má už 153 mega z Ameriky, což je pro Nolana pátý 150+ film. Globálně jsme na 363 milionech. Kidnap s Halle Berry má ve druhém víkendu 5 milionů a 19 mega po deseti dnech. Detroit si stále nenachází diváky a horko těžko se prodává. Tady se mělo možná chvilku budovat skrz festivaly. Film má ale z Ameriky už 13 milionů, což je o milion víc než dalo oscarové Smrt čeká všude. Jinak Wolf Warriors 2 utržili ve třetím týdnu 84 milionů v Číně, což je druhý nejlepší výsledek po třetím víkendu sedmých Star Wars (90 milionů dolarů). Film má z Číny 682 milionů a mimo právě Star Wars VII a Avatara už překonal v rámci tržeb jednoho teritoria všechny včetně Titanicu.
V limitovaném nasazení se docela zadařilo. Prvním úspěchem je drama Ingrid Goes West, kousavý komentář o posedlosti hvězdami sociálních sítí s Aubrey Plaza a Elizabeth Olsen dostal ze tří kin 141 000 dolarů. Hodně silný start a distributor Neon filmu zřejmě rychle navýší počet projekcí. Druhým kouskem jsou Dobrý časy, kde Robert Pattinson hraje zoufalého zločince, který během jedné noci shání peníze na bratrovu kauci. Film má ze čtyř kin 138 000 dolarů a do širokého nasazení půjde 25. 8.
Příští víkend dorazí dvě odlehčené akční jednohubky. První je Zabiják & bodyguard s Ryanem Reynoldsem a Samuelem Jacksonem. Druhý film se týká Stevena Soderbergha, který před pár lety prohlašoval, jak skončil s filmovým průmyslem. Tak teď se vrací s příznačně českými distributory nazvanými Loganovými parťáky.
Zdroj: Forbes