Nejočekávanější novinkou víkendu je fantasy Temná věž. Filmová adaptace eposů Stephena Kinga je vlastně jakýmsi pokračováním / restartem knižní série a nutno říct, že se dalších dílů dost možná nedočkáme. Film startuje s otřesnými 19,5 miliony a američtí kritici ho ještě rozstříleli negativními recenzemi. Nepovedlo se to a je to škoda. Temná věž vsadila na nízký 60milionový rozpočet, což ji kasovně zachraňuje (hlavně pokud se bude dařit alespoň trochu ve světě), ale fanouškům a divákům to spíš dělá vrásky na čele, protože rozpočet a okleštění je na filmu vidět v každé minutě. Z nového Pána prstenů tak máme jakýsi tuctový pilot televizního seriálu s otřesným Matthewem McConaugheym a zpackanou mytologií. Mezinárodně je zatím utrženo dalších 8 milionů.
Ve druhé novince se po Idrisu Elbovi z Temné věže ukázala další černošská hvězda: Halle Berry. Bohužel cílovka aktuálně okupuje především sály Girls Tripu, což Halle a jejímu thrilleru Kidnap docela uškodilo. Jde o další film zkrachovalého studia Relativity, které odkoupil nový distributor Aviron za 3 miliony a dalších 17 mega vrazil do marketingu. Všechny předchozí filmy studia dost pohořely a Kidnap taktéž startuje jen s nějakými 10 miliony. Není to čtyři roky starý 17milionový debut Tísňové linky, který teď vypadá jako film z úplně jiné doby, kdy Halle Berry ještě nebyla královna pulpových thrillerů a Netflix nebyl jedna z největších filmových platforem. Čekejte nějakých 20 milionů z Ameriky. Na nic víc se podobné pulpové filmy asi už dnes nevzmůžou.
Do 3000 kin se dostává i Detroit, skrze který Kathryn Bigelow mapuje policejní masakr z roku 1967. Film není žádné tuctové dobové drama, ale čistý grindhouse horor, což na mnoho lidí působí v prosluněném srpnu kontroverzně a nijak lákavě. I tak ale Detroit utržil 7 milionů a snad se díky výdrži po následující dva měsíce bude moct podívat do oscarového zápolení. Distrubutor Annapurna nově vydává film sám a zkouší se 35milionovým rozpočtem běh na delší trať. Otázka je, jestli to není jen úhybný manévr, protože jak je vidno, diváci raději upřednostňují radostnější filmy než tuhle dvouhodinovku čistého zmaru.
Detroit by se mohl leccos přiučit od Dunkerku, který je právě tím dospěláckým dramatem s parádní výdrží. Ve třetím víkendu propad 37 procent na 18 milionů dolarů. V Americe 134 mega a globálně 314 milionů. Film navíc nijak výrazně nezpomaluje. Emoji ve filmu spadly přesně o polovinu, což mluví samo za sebe. Žádná katastrofa, žádný zázrak. Se 12 miliony tento víkend jsme na 49 milionech na 62 celosvětově. Girls Trip padá trochu rychleji než Matky na tahu nebo Ženy sobě, ale i tak to bude s aktuálními 11 miliony jasná stovka z Ameriky. To všechno za cenu 19 milionů. Čistý komediální hit roku. Atomic Blonde jde dolů hodně tvrdě. Všichni chtěli "ženského Johna Wicka", ale nikdo se v kinech moc neukazuje. Ve druhém víkendu 8 milionů a 34 mega po deseti dnech. Přejte tomu sílu do post-kinařského nasazení.
Ze starších kousků vypíchneme Já, padouch 3, který globálně dosáhl 880 milionů a stává se tak největším letním filmem roku. Obsazuje pozici, kterou prozatím drželi Strážci Galaxie 2 s 862 miliony. Animák na tom není v Americe tak dobře a zřejmě vůbec nepřekoná 270 milionů Zpívej. Aktuálně je pouze na 240 mega, ve světě se ale daří náramně. To znamená, že jde o první animovaný film od Toy Story 3 v roce 2010, který vyhrál letní kasovní sezónu.
Spider-Man: Homecoming se snaží zakopat svůj 62% sešup ve druhém víkendu a daří se mu to. Jako jediný hraný akčňák pro dětskou cílovku má v pátém víkendu 9 milionů. Skvělá neotřesitelná pozice, která Sony zajistí nejlepší film od Skyfallu v roce 2012. Nejdřív se ale musí překonat jeho 304 miliony a Spidey je zatím na 295 mega v Americe. Homecoming taky překonal na všech frontách Muže z oceli, jak v Americe, tak ve světě, kde je rozhodně nad Supermanovými 668 miliony. Wonder Woman se jinak ochomýtá okolo 400 milionů v Americe a na konci měsíce za pomoci Japonska konečně prolomí těch celosvětových 800 mega. Warneři prý tvrdí, že se to stalo, ale ještě tak úplně ne.
V limitovaném nasazení stojí za zmínku Wind River od Taylora Sheridana, kriminální snímek, který přijel do Varů osobně představit Jeremy Renner. Ze čtyř kin padlo 164 000 dolarů, což je hodně solidní tržba. Poslední Sheridanův film Hell or High Water, na kterém se scenáristicky podílel, utržil skoro v utajení nějakých 37 milionů celosvětově. Tohle by mohla být podobná situace. Příští víkend se jde do širokého nasazení.
A na závěr hodně netradiční kousek, který přichází z Číny. Tam totiž blockbustery ve druhých víkendech nepadají, ale očividně ještě narůstají. Wolf Warriors 2 totiž minulý víkend debutovali se 141 miliony a ve druhém víkendu mají 162 milionů. To je nejlepší druhý víkend všech dob, který strká do kapsy 149 milionů sedmých Star Wars. Vlastenecká romance má v Číně 470 mega po deseti dnech a bude tam největším filmem všech dob po Mermaid. Ten film možná vytříská z jednoho teritoria rekordní sumu, aktuálně tu příčku drží Síla se probouzí s 936 miliony.
Příští víkend The Glass Castle a Annabelle 2: Zrození zla. Horor zatím startoval jen v Itálii s 1 milionem. Těžko říct, proč právě tam.
Zdroj: Forbes