- Recenze filmů
- Poslední komentované
12
ČLÁNEK
| 21.11.2024 20:58
1
ČLÁNEK
| 21.11.2024 07:50
2
ČLÁNEK
| 20.11.2024 17:23
1
ČLÁNEK
| 20.11.2024 15:25
5
ČLÁNEK
| 20.11.2024 15:17
Dovoluji si prohlásit, že Ridley Scott je tak jako mnoho jiných, naprosto revoluční režisér který se vzhledem ke svému věku s ničím nijak 2x nemazlí, jeho celoživotní zkušenosti a povaha sama o sobě budou nepochybně určujícími faktory tohoto chystaného filmu, a bez ohledu na to jak moc se po dobu několika let změnila či nezměnila tato fanouškovská základna Vetřelce, si i tak Ridley zkrátka nebere žádné servítky a trvá stále na svém, což obdivuji, nechce se totiž propůjčit komerčním nápadům tak jako mnozí, jen dodávám, že snahu o propojení tohoto Sci-Fi světa jako komerční nápad nepovažuji.
Vzhledem k ostatním jeho předchozím filmům by se dalo alespoň na základě letmé psychologie snadno odhadnout čím se Ridley už nějaký čas dobrovolně zabývá.
Vypadá to tak, že Ridley ve volném čase studuje biblické texty, pročítá starobylé pověsti a mýty, také se ale soustředí na výklad teoretické přítomnosti možného, mimozemského života.
Zkrátka a jednoduše vypadá to tak, že Ridley Scott je zřejmě člověk věřící v jiný život ve vesmíru, čemuž já osobně fandím.
Hádám také, vzhledem k prvnímu Prometheovi, že krom této mimozemské tématiky se také zabývá otázkou posmrtného života, a tudíž s největší pravděpodobností se bude samotný Ridley nejspíš snažit o přímé ztvárnění těchto bájných, mimozemských schémat.
Dovolte mi abych to vysvětlil, předpokládám že pokud se v prvním Prometheovi bere v potaz především smysl existence lidského života a rovněž taktéž i jeho původ, tak by bylo celkem logické představit si pod podobným schématem tento původ rovněž obohacený i o existenci samotného Vetřelce, naší oblíbené nestvůry. . háček je ovšem v tom, že Ridley se nejspíš už nechce vracet k surovému hororovému žánru v pravém slova smyslu, tudíž tedy k přímému vyvražďování za pomocí tohoto monstra.
Ridley zkrátka pochopil, že to kouzlo které kolem Vetřelce kdysi bylo je už možná dávno navždy pryč, a to možná proto, že jsme toto monstrum viděli už tisíckrát dělat to stále samé, viděli jsme ho totiž vždy jen v kontextu úzce spojeném se smrtí (jak pikantně řečeno) ovšem právě to je zřejmě klíčový důvod toho, proč už Ridley nechce tolik spoléhat na samotného Vetřelce.
On totiž už nechce ukazovat hlavně smrt a násilí, pokud se nad tím zamyslíte, pochopíte, že vůbec první Vetřelec byl taktéž spíše o něčem jiném. . ano monstrum sice nakonec skončilo na lidské palubě a postupně zabíjelo jednoho člena posádky po druhém, ovšem tento dnes již poměrně neoriginální příběhový koncept byl v tehdejší době používaný mnohem méně, teprve až po filmovém Vetřelci se rádo-by přihrnula spousta jiných filmů kopírující ten samý použitý koncept, nemilosrdně vyvražďujících své hlavní představitele.
Tím jsem se ale dostal od tématu, dovolte mi abych se připomenul, naznačuji zde, že vzhledem k tomu co již Vetřelec na filmovém plátně dokázal se Ridley Scott se nejspíše snaží soustředit na úplně jinou stránku toho co nás na Vetřelci nikdy nezajímalo, což je možná velká škoda, protože 90% z vás touží po Vetřelci právě z těchto důvodů, chcete vidět krev, smrt a vše co tato nestvůra dovede, ovšem je docela možné že zapomínáme na jednu věc, možná že nechápeme co se nám samotný autor snaží říct, Ridley se nám možná snaží říct, že bychom měli Vetřelce začít poznávat také z jiné stránky, a že krom násilí které dovede vyvolat umí také jiné dovednosti, umí v nás vyvolat touhu po objevování, pocit zvídavosti a nutkání řešit nepochopené, záhadné věci. . možná že právě to je to co se nám Ridley snaží říct.
Chce abychom se cítili tak jak se cítila posádka lodi Nostromo v prvním filmovém Vetřelci během prozkoumávání vraku s nákladem tisíce vajec. Už v Prometheovi se tento pokus dostavil, pro mnohé však bez výsledku. . chyběl prý totiž Vetřelec. Přitom ona záhadnost, zrovna tak ta samá záhadnost jaká se nám naskytla už v prvním Vetřelci zde opět nechyběla. Naopak tato záhadnost pouze pokračuje dál, avšak už se nesoustředí primárně na Vetřelce, soustředí se především na jeho (a zároveň i toho našeho) stvořitele. . což od samotného Vetřelce tematicky přece není tak daleko? Onen neustále zmiňovaný Vetřelec se na konec skutečně zase vrátí, v určitém momentu přijde vhodná chvíle a Ridley Scott opět natočí další záběry s jedním možná více Vetřelci, bude to však jen obohacení celé této tématiky točící se kolem vesmírných stvořitelů. . některým z vás to konečně ucpe ústa, někteří z vás budou pro změnu opět kritizovat a polemizovat nad vším novým. . ve výsledku ale všichni rádi zapomenete na to, že jedině tvůrce samotný má právo na to manipulovat se svým výtvorem tak jak se mu jen zamane. A tím myslím, že Ridley má plné právo dělat si se svojí značkou cokoliv. . ať už je vám to pochuti či ne.
Já osobně Ridleymu věřím, myslím si že pokud dokázal jednou natočit něco tak přelomového jako je Veteřelec, poté toho je schopen znovu. On ty schopnosti zkrátka má, Vy ne.
A jen proto že ve své značce spatřuje daleko hlubší význam a podtext, než který představuje pouhopouhé vraždění rukou Vetřelce bych ho rozhodně nepovažoval za hlupáka, nebo starce. Naopak, ten člověk se povznesl. . měli bychom udělat to samé, máme na to celý život.
Ale tu zmínku o Exodusu si vyprošuji. :-D Hrůza? Ale no tááák.