- Recenze filmů
- Poslední komentované
12
ČLÁNEK
| 21.11.2024 20:58
1
ČLÁNEK
| 21.11.2024 07:50
2
ČLÁNEK
| 20.11.2024 17:23
1
ČLÁNEK
| 20.11.2024 15:25
5
ČLÁNEK
| 20.11.2024 15:17
Jinak se vším tak nějak souhlasím, ale...Velká svatba? Dobrá, jsem asi špatný filmový fanoušek. :D
zaujímavé, o čo je zvláštnejšie číslo 12,199,999 od povedzme čísla 12,386,241. K tejto sume som prišiel súčtom tržieb za jednotlivé krajiny. Nabudúce bude možno lepšie sa najskôr spýtať na zdroj ako spochybňovať iné údaje
http://boxofficemojo.com/movie…
Gravitácia ma absolútne nebavila prišlo mi to oničom let vesmírom s pokecom a emócia, ani deravý groš by som nedal,
Parker bol tiež tak 50 na 50,
taký Redemption (Hummingbird) bola úplna somarina (mníška dá bezdákovi za červené šaty:-)
The Hunger Games: Catching Fire taktiež nuda
Inak skvelý článok dobre napísaný a pobavili komenty :D
Ano, pokud je mi známo, tak to v principu funguje, tak jak to popisuješ, tj. český distributor si kupuje právo na film a následně si rozděluje výdělek s kinosály. V USA je to cca. půl na půl, u nás to bude pravděpodobně podobná částka. Žádné další dodatečně platby (pokud je film úspěšný) nejsou.
V Americe je situace jednodušší z toho důvodu, že velká filmová studia jsou zároveň i distributorem, takže se dělí jenom z kinosály. U nás je ještě meziprostředník v podobě českého distributora. Specifická situace nastává, pokud se jedná o nezávislý film, ale to nechme stranou. A co se týče zbytku světa ?
Tam je situace jiná případ od případu. Obecně ale platí, že filmové studio inkasuje přibližně polovinu tržeb z domácích trhů (Severní Amerika). Mimo Severní Ameriku má podíl na koláči tendenci klesat a podle mně se pohybuje značně pod 50 %.
Hodně specifická je Čína, která vrací zpět sotva 40 % (mimochodem to jsou pouze hrubé příjmy, ve skutečnosti do rovnice vstupuje řada dodatečných nákladových položek, které v konečném důsledku zajistí, že studio neuvidí 40, ale třeba jenom 20 nebo 25 % z celkových tržeb).