AKTUALIZACE: Nejprve se ozvali Umberto Gonzalez z The Wrapu a server Batman-On-Film. Redaktoři shodně tvrdí, že zprávy o problémech se scénářem nejsou pravdivé. A když Bret Easton Ellis viděl, jaké zdánlivě nevinná poznámka vzbudila pozdvižení, raději se svá slova pokusil na Facebooku maximálně upřesnit: V interview pro Ringer byla řeč o tom, jak studia vycházejí vstříc celosvětovému trhu. Jako příklad uvedl historku o Batmanovi, kterou zaslechl. Tu historku mu při obědě vyprávěli dva hollywoodští manažeři, kteří nemají s produkcí nového Batmana nic společného, ale znají se s lidmi, kteří na Batmanovi pracují. Oba pánové slyšeli od někoho z Batmanovy produkce o problémech se scénářem, Ellis teď historku předává dál, to je celé. Kdyby jej dopředu napadlo, jaké halo může jeho zmínku způsobit, vůbec by Batmana nezmiňoval. Ellis tedy zkrátka a dobře zdůrazňuje, že jde o nepotvrzené drby, na které vlastně ani nijak zvlášť nechtěl upozorňovat.
Původní článek 4.11.: Bret Easton Ellis není "tajemný" zdroj. Je to konkrétní člověk, který se rozhodl veřejně promluvit. Mějte však na paměti, že informace má z druhé ruky a samozřejmě také může lhát - lidské povahy a motivy jejich činů jsou všelijaké. Ellis se proslavil především jako autor knižní předlohy pro Americké psycho, řadu krátkých filmů zrežíroval a napsal scénáře několika celovečeráků. Z nich je bohužel nejvýraznější asi brakový snímek The Canyons, který proslul především tím, že se v něm svlékala Lindsay Lohan a jednu z hlavních rolí dostal pornoherec James Deen. Nicméně co tedy Ellis tvrdí o The Batmanovi Bena Afflecka?
Pro server The Ringer uvedl, že nedávno večeřel s několika producenty, kteří se znají s producenty příštího Batmana. Podle nich má scénář naprosto zásadní problémy. Producenti ty problémy přednesli vedení studia. Zmínili třicítku nedostatků, které jde opravit. Jenže zástupci studia prý odpověděli, že je jim to jedno. 70% procent diváků stejně film neuvidí v angličtině, takže nějaké potíže se scénářem jsou naprosto bezpředmětné.
Obecně se pak Ellis domnívá, že globální zájmy určují, jaké filmy a jakým způsobem se dělají. Historie mu dává za pravdu, nebo minimálně na podobné téma vzniklo už mnoho úvah. O tom, že filmy musí být především vizuální, musí v nich být takové dialogy, které půjde pochytit i při čtení titulků, popřípadě v nich musí být mezinárodně platná témata a známé tváře.
Letošní zkušenost se studiem Warner jako by Ellisova slova také potvrzovala. Batman v Superman byl v kinech zkrácený, aby jej studio mohlo v kinech pouštět co nejčastěji a masoví diváci nebyli dlouhou stopáží unavení. Suicide Squad měl několik různých sestřihů (některé vůbec nedělal režisér filmu) a do kin šel ten, který se nejvíc líbil testovacímu publiku. A jen před pár dny opustil The Flashe už druhý režisér, protože jeho vize byla pro studio až příliš odvážná.
Jenže na koho Bretovo tvrzení vlastně ukazuje? Scénář Batmana píší režisér Ben Affleck a Geoff Johns, tedy jeden z klíčových producentů v rámci studia Warner. Kdo si tedy vlastně stěžuje komu? A jak je možné, že oscarový scenárista a komiksová studnice vědění společně nedají dohromady slušný scénář? Pozitivní na celé situaci je snad jen to, že Ben Affleck neustále ve všech rozhovorech opakuje, že scénář není hotový a točit se prostě nebude, dokud nebude perfektní. Můžeme jen doufat, že má v rámci studia dost silné slovo na to, aby dokázal svoje přesvědčení prosadit.
Zdroje: Batman-On-Film, Bret Easton Ellis, Umberto Gonzalez, The Ringer