Warcraft stál 160 milionů (bez nákladů na marketing) a v USA utržil pouhých 47 milionů. Před lety by to znamenalo naprostý konec značky na plátnech. Hollywoodská studia už nicméně dlouho chápou, že peníze se točí především mezinárodně, ne jen na domácím písečku. Z mezinárodních kin přišlo 386 milionů, z toho 220 milionů jen z Číny. Pravda, z tamějších kin dostane Hollywood jen 25% z každého prodaného lístku, ale 55 milionů je pořád dost slušná částka do kasičky na to, aby to mělo zásadní význam.
A co víc, studio Legendary je vlastněné čínskou společností Dalia Wanda Group, která je zároveň největším provozovatelem kin v Číně, takže všechny peníze nakonec jdou tam, odkud přišly a ještě se investice zúročí. Proč měl Warcraft takový úspěch právě v Číně? Wanda film v kinech patřičně zpromovala a nasadila jej do nadstandardního množství sálů. K tomu uzavřela partnerství s velkou místní sociální sítí, která opět film propagovala dnem i nocí. Bez zajímavosti není ani skutečnost, že v Číně žije odhadem zhruba polovina všech hráčů videohry World of Warcraft, což pro film dopředu vytvořilo silné potenciální publikum.
Čínské publikum pak obecně chodí především na velkofilmy plné triků, je značně mladé a potenciálně tedy tolerantnější k filmům, které na západě nemají zrovna dobré recenze. Čínský filmový trh navíc nadále raketově roste a odhaduje se, že už příští rok by mohl v tržbách překonat ten americký, dosud neotřesitelně největší trh světa.
Sky Moore, právník, který pracoval na celé řadě čínských koprodukcí, je skálopevně přesvědčený o tom, že Warcraft 2 bude daleko více zaměřený na čínské publikum a americké nebude brát příliš v potaz. Moore se dokonce nebojí jít tak daleko a říká, že by film mohl americká kina úplně vynechat! Film zřejmě nabere větší množství čínských herců, zacílí na tamní trh a asi není vyloučené, že by se stal čínskou produkcí natáčenou v Číně, což by Dalia Wanda Group přineslo ještě větší příjmy (domácí filmy dostanou z čínských kin víc peněz než ty mezinárodní a nemusí složitě bojovat o 34 slotů, které jsou každoročně pro ne-čínské filmy v Říši středu vyhrazené).
A i kdyby se film dokonce natáčel v čínštině (to je z naší strany čiročirá spekulace), tolik to nevadí, protože už u prvního filmu přišlo z ne-amerických trhů plných 89% tržeb (což je mimochodem u hollywoodských blockbusterů absolutní rekord) a silné evropské trhy jako Německo nebo Rusko posílají zahraniční velkofilmy do kin převážně s dabingem.
Nic samozřejmě není zatím rozhodnuto, ale co myslíte vy? Bude druhý Warcraft nadále americkým filmem, který se pouze výrazně uzpůsobí čínským divákům, nebo je opravdu možné, že se dvojka na Ameriku úplně vykašle?
PS: Ano, Warcraft je v Číně tak populární, že může v televizi propagovat produkty pro širokou veřejnost:
Zdroj: The Wrap