Hitem nejenom tohoto víkendu je animák Zootropolis. Vzájemná soupeřivost mezi Disneyho pobočkami přináší ovoce, protože po Ledovém království (debut 67,5 milionů) přichází Město zvířat s premiérou 74 milionů dolarů a tím pádem i nejlepší Disneyho ne-Pixarovou premiérou. Je to podobná tržba, kterou dal Hledá se Nemo v roce 2003, takže je vidět, že tady jsou Disneyho animátoři ještě trochu pozadu, ale i tak je znát, že se Myšák snaží, aby se s ním počítalo nejenom v princeznovském žánru.
Se 74 miliony mluvíme také o nejlepší animované premiéře mimo letní sezónu, o třetím nejlepším debutu zcela originálního námětu a o sedmém nebo osmém nejlepším animovaném debutu všech dob (podle toho, kam se zaokrouhlí zpřesněná data, která budou k dispozici až během zítřka). Nadšené ohlasy samozřejmě nepřicházejí jen z Ameriky, ale také ze zbytku světa, odkud už přiteklo 158 milionů, dvacítka jen z Číny. Do Knihy džunglí zbývá šest týdnů, takže budeme o filmu ještě mluvit víc než dost.
Další novinkou víkendu je Pád Londýna. Jeho předchůdce, Pád Bílého domu, byl tím úspěšným z dvojice akčňáků ze sídla prezidenta, které před třemi lety kina nabídla a který tenkrát startoval s rovnou třicítkou na kontě. Nutno však říci, že Emmerichův Útok na Bílý dům si zase lépe vedl celosvětově. Tak či tak, pokračování se dočkal Gerard Butler, nikoli Channing Tatum a nikoli režisér Antoine Fuqua, který vedl jedničku. Místo něho nastoupil íránský režisér Babak Najafi a paradoxně podle kritiků natočil silně xenofobní a tupý film, který má navíc jednu z nejhůře nasnímaných akcí poslední doby.
Film stál 60 milionů a u Focusů se nečekal žádný zázrak, takže startovních 21 milionů je docela slušná tržba, když se vezme v potaz, že se jednička nestala žádnou kultovní klasikou. Film se hrál hlavně u starší cílovky nad 25, které zřejmě chybí poctivé thrillery alá Smrtonosná past, a z Ameriky snímek dostane mezi 55 a 70 miliony. A pokud se stejně pochlapí i zbytek světa, tak nás určitě potká i třetí Pád. Pravděpodobně Pekingu.
Až na trojku spadl Deadpool, ale i přesto, že ztratil projekce a konkuroval mu Pád Londýna, měl na to utržit ve čtvrtém týdnu 16 milionů a dostat se jako třetí eRkový film nad metu 300 milionů. Celosvětově má více než dvakrát tolik, konkrétně 673 milionů dolarů.
Třetím větším filmem je komedie Whiskey Tango Foxtrot s Tinou Fey a jenom s Tinou Fey. Amy Poehler tentokrát chybí a je to znát, protože úspěch Sisters se rozhodně neopakuje. Film startuje se 7 miliony, což je o milion víc než Admission, ve kterém hrála Tina Fey s Ant-Manem Paulem Ruddem, shodou okolností ve stejný čas jako běžel Pád Bílého domu. Recenze bohužel nenašly na filmu nic výjimečného a tak i tenhle námět skončí v propadlišti dějin. Fey by si měla začít psát filmy přímo na tělo, má na to.
Mimo Oscarovek je to jinak bída s nouzí. Bohové Egypta jsou lepší film než Pád Londýna, ale diváci asi neradi vídají Gerarda Butlera ve slipech a 140milionový projekt má tak ve druhém týdnu jen 5 milionů k 23milionovému souhrnu z Ameriky a 49 milionům mezinárodně. Stranou musí jít i Kung Fu Panda 3, která svůj prostor už dostala a využila ho k nastřádání 134 milionů. V Americe se film opravdu nechytl, ale svět ho ještě čeká, takže celkových 323 milionů bude dál růst.
Oscarová vítězství samozřejmě pomohla rozmělnit úbytek diváků Revenanta. Film tak přišel jen o 16 procent diváků oproti minulému týdnu a pomáhá mu i fakt, že na rozdíl od ostatních ještě není dostupný ke streamování, takže diváci prostě chtě nechtě museli do kin. Tento víkend tedy ještě 3,3 miliony k 176 mega doma a 429 miliony celosvětově. Hezčí čísla má film roku Spotlight, který si mohl připsat 542 kin navíc a tím pádem mu diváci naskočili hned o 134% a utržil tak ještě bonusový 1,7 milion dolarů. Celosvětově tedy je utrženo 71 milionů.
Poslední nový film zamířil jen do čtyř kin a je jím Knight of Cups od Terrence Malicka, ve kterém Christian Bale chodí po městě a kouká střídavě na Natalii Portman a Cate Blanchett. I ti poslední kritici už lámou nad poetickým režisérem hůl. Strom života byl očividně ojedinělý úkaz, který se už nedaří opakovat, protože není co dávat do trailerů. Končíme tedy na 59 000 dolarech a pokud vím, tak má Malick v záloze ještě jeden kousek a opravdu netuším, kdo mu ho bude chtít distribuovat. Možná by stačilo dávat na plakáty jméno oscarového matadora Lubezkiho, který všechny Malickovy filmy snímá.
Příští týden nás čeká brutální komedie Sachy Barona Cohena s názvem Grimsby (ze zahraničí má zatím 7 milionů), potom Ulice Cloverfield 10 a The Young Messiah.
Zdroj: Forbes