Tak teď už opravdu poslední příběh ze Středozemě, Hobit: Bitva pěti armád, útočí ve Spojených státech na kina a odnáší si odsud solidních 56 milionů dolarů. Propad tržeb není nic překvapivého, mezi jedničkou a dvojkou to bylo 10 mega, mezi dvojkou a trojkou už je to téměř dvacítka, takže aby Hobit na papíře opravdu zářil, musíme mu přihodit i tržby hromadící se od středy. Právě s pomocí předpremiérových dnů se film dostává až na 91 milionů, čímž vlastně překonává i pětidenní tržby Společenstva prstenu (75 milionů). Nechci film nějak víc shazovat, takže nebudu počítat inflaci a řeknu, že trilogie končí ve velkém stylu.
Peterovi Jacksonovi bezpochyby pomohl Exodus, který se ukázal jako slabá konkurence a možná Hobitovi umožní dostat se během příštího roku přes 300 milionů. Výborné jsou tržby ze 3D (polovina lístků), výborné jsou tržby z IMAXu (16 procent) a výborné jsou i tržby v demografické skupině nad 25 (60 procent), což může nejvíce štvát právě Exodus, který mohl doufat, že si pro sebe ukrojí především "starší" diváky. Nestalo se a skutečným Bohem a králem jsou Gandalf s Bilbem, a to i na mezinárodních trzích, odkud už přiteklo 122 milionů. Celkově tedy zatím Bitva pěti armád utržila přes 212 milionů.
Na dvojce končí Noc v muzeu 3 s docela slabými 17 miliony. V tomhle případě však musíme společně se studiem Fox čekat na čísla z dalšího víkendu. Ačkoli totiž není premiéra kdovíjaká, podobně na tom byla i jednička, která ve výsledku ukázala ohromnou výdrž a s úvodními 30 miliony to dotáhla v roce 2006 na 250 mega. Dvojka už takové štěstí neměla, zato měla otvírák za 53 mega. Trojka by se tedy měla vrátit ke konceptu dlouhodobého přísunu dolarů, který podpoří výrazné zahraniční tržby. Jestli se to povede, lze zatím těžko říct, avšak rozhodně filmu nijak nepomáhá, že neexistuje 3D verze. Poprat se s rozpočtem 127 milionů tak nebude žádná legrace.
S podobnými tržbami se naopak může spokojit Annie, známý muzikál, který ve filmové podobě získal premiérových 16 milionů dolarů. Alternativa pro děti příliš malé na useknuté hlavy skřetů, těžila hlavně z rodičovského nezájmu o recenze, které byly opravdu "nepřející" a jinému filmu by určitě neudělaly moc dobrou reklamu. Filmy s převážně černošským obsazením teď ale letí a producent Will Smith správně vycítil, že je akorát čas začít nasazovat filmy, které nejsou nutně o otroctví nebo obtloustlých lidech s flatulencí. A to nemluvíme o filmech, ve kterých hrají hlavní rolí černošské děti. Vždyť posledním takovým byla právě Divoká stvoření jižních krajin, kde také hrála Quvenzhané Wallis a vysloužila si za něj Oscarovou nominaci. Za Annie nedostane Oscara nikdo a film bude rád, že ho minou Maliny.
V jeho druhém týdnu můžeme také potvrdit osud Exodu: Bohů a králů, který stihly drastické propady a končí s 8 miliony. Film se ani po deseti dnech nedostal na dohled otvíráku Noeho (44 milionů) a těžko říct, jestli se tam tento týden vůbec dostane. V Americe je to kasovní pohroma (prozatím 38 milionů) a hlavní z letošních propadáků, který se může postavit vedle 47 Roninů z minulých Vánoc. Je mi zřejmé, jaké diváky Foxové čekali a dobře se ví, že jich je spoustu, hlavně díky takovým letošním zjevením jako Son of God, God's Not Dead nebo Nebe existuje. Tihle diváci nepřišli a studiu tak v rukou zůstal špatný sandálový velkofilm, který neprodají už nikomu. Zbytek světa taky mávnul rukou a nechal v kinech jen 54 mega. Celkem má Exodus na kontě 93 milionů.
Polepšila si na druhou stranu Divočina s Reese Witherspoon, a to hlavně díky navýšení projekcí až na tisícovku, které pomohlo filmu k 4,1 milionům dolarů (celkem 7 milionů). Zato Inherent Vice bylo zřejmě jen pro fanoušky Paula Thomase Andersona, protože film diváci opouštějí a tento víkend končí se 147 000 dolarů (celkem 600 000). Širší lednové nasazení bude ještě zajímavé.
To je pro tento víkend vše. Příště si s sebou vezměte pořádnou kopu cukroví, protože nás čekají Nezlomný, Čarovný les, Big Eyes, Gambler, Americký Sniper a Selma.
Zdroj: Forbes