AKTUALIZACE: Podle serveru AICN jsou ve hře také další režiséři. Konkrétně má prý Warner zájem také o Matthew Vaughna, Edgara Wrighta, Petera Jacksona a Roberta Zemeckise, který by prý byl ideální volbou, vzhledem k tomu, jak moc příběh k jeho tvorbě odkazuje. Co vy na to? Dali byste některému z uvedených pánů přednost před Nolanem?
Původní text: Interstellar v kinech jen kvete, a tak můžeme očekávat, že Warner (nebo kterékoliv jiné studio) nacpe režisérovi Christopherovi Nolanovi stamiliony a nechá jej, aby si dělal, co chce. Je ale klidně možné, že úspěšný autor nebude muset svůj další námět nijak hledat. Warner Bros. mu údajně nabídli adaptaci sci-fi románu Ready Player One, který vyšel i v češtině a je označován za jednu z nejimaginativnějších sci-fi knih posledních let. Schválně si přečtěte synopsi českého nakladatele:
Píše se rok 2045 a svět, utápějící se v energetické a ekonomické krizi, je velmi chmurným místem k životu. Není divu, že většina lidí utíká před realitou do uměle vytvořeného vesmíru videoherního systému OASIS, kde mohou zapomenout na běžné starosti, vytvořit si novou identitu a jejím prostřednictvím se pak pohybovat po tisícovkách virtuálních planet, pracovat, studovat, bavit se a prožívat své sny. Navíc se tam někde skrývá i dědictví po tvůrci této videohry, miliardáři Jamesi Hallidayovi, který před svou smrtí zanechal ve skrytých koutech OASIS několik klíčů, jež mají hráčům ukázat cestu k pokladu. Trvá však dlouhých pět let, než se středoškolákovi Wadu Wattsovi podaří objevit první z nich. A potom vypukne hotové peklo, protože zájemců o dědictví, které nálezci zajistí doživotní bohatství a obrovskou moc, je nespočet a v cestě za svým cílem se neštítí žádných prostředků. Když se pak soupeření přenese z virtuálního světa do toho skutečného, končí veškerá legrace — tady už jde o život.
Knížka je popisována jako šílená exploze nápadů, ve které lze v její rozmanitosti vidět Matrix, Avatara, Karlíka a továrnu na čokoládu, Absurdistán nebo South Park. Před lety se o filmová práva strhla na dražbě drsná přestřelka mezi třemi různými studii, ze které vyšel Warner jako vítěz, když zaplatil částku mezi půlmilionem a milionem dolarů. Scénář nejprve psal sám autor předlohy Eric Eason (scenárista filmu Fanboys), aktuální verzi má potom na svědomí Zak Penn (X-Men 2, první náčrt Avengers).
Z toho, že jeho text studio nabízí právě Nolanovi, můžeme usuzovat, že je scénář v maximální formě. Vychvalovaná vizuální stránka příběhu by navíc dala režisérovi možnost dál rozvíjet svoje velkolepé choutky, které ukázal v pozdějších pasážích Interstellaru nebo ještě víc ve snovém Inception. Na druhou stranu je román prošpikovaný humorem a odkazy na popkulturu 80. let minulého století a Nolan nikdy nebyl zrovna rozesmátý fanboy. Tak schválně, jestli se Christopher nechá zlákat vizuální stránkou námětu nebo film nakonec skončí v rukou nějakého popkulturního geeka, jako jsou třeba Drew Goddard, Edgar Wright nebo duo Lord-Miller.
Zdroje: AICN, Tracking Board, Oficiální stránka knihy