Na virtuálních stránkách internetu možná vedou souboj Avengers s Justice League, ve skutečnosti je však jednoznačným vítězem Spider-Man. Tentokrát se totiž nebavíme o tržbách v kinech, ale o příjmech z licencování jednotlivých značek na různá pyžama, hrníčky, figurky, plakáty a další doplňkový prodej. Dle dostupných informací v roce 2013 Disney (majitel Marvel Entertainment) na licencování utržil 41 miliard dolarů, zatímco Warner (majitel DC Entertainment) utržil 6 miliard. Zdaleka nejúspěšnější je ze všech jednotlivých značek zmiňovaný Spider-Man, který v roce 2013 Disneymu licencováním vynesl 1,3 miliardy dolarů. Na druhém místě je s velkým odstupem Batman, který přinesl ve stejném roce 494 milionů. Avengers vynesli 325 milionů a Superman 277 milionů. Na „doplňkový prodej“ to vůbec nejsou špatná čísla, co říkáte? Přiložená tabulka navíc ukazuje, že celosvětový zájem o tematické předměty markantně narůstá, takže si obě konkurenční společnosti mohou mnout ruce.
Zdroj: THR