S 38 miliony dolarů je Návrat blbýho a blbějšího tento víkend nejenom návratem kasovně nejúspěšnějším, ale i návratem, který překonává původní předpoklady a ještě skýtá nejedno malé překvapení. V prvé řadě se tedy 38 mega slušně vyjímá vedle "jednatřicetimilionového" otvíráku jedničky (započítána inflace pro lepší srovnání) a střídmých pětadvacetimilionových odhadů před premiérou. Navíc diváci chodí špatným recenzím navzdory. Kritici sice berou v úvahu nenáročnost materiálu, ale nefungující a jednoduše špatné vtipy neomlouvají, což zřejmě bude studiím, která by chtěla vydělat na jiných dvacet let starých filmech, zřejmě jedno. Největším překvapením je ale demografie, protože na pokračování filmu z 90. let nepřišli ani tak ti, co jedničku v kinech pamatují, ale o hodně mladší divácká skupina, která ji viděla někdy odpoledne v televizi. V Universalu se tak zřejmě nemusí bát, že by potenciální trojku zapřísáhlí fandové nesli nějak s nechutí, protože tahle série má úderem roku 2014 už úplně jinou cílovku.
Na druhé příčce stěží vnímá konkurenci Velká šestka, která s necelými čtyřicetiprocentními propady končí tento víkend těsně nad 36 miliony. Celosvětově je film na 150 milionech dolarů a už se mu podařilo ukořistit nějaké ty rekordy za nejrychleji vydělávající Disneyho film a nejúspěšnější animovanou ne-Pixarovku. Stejných čtyřicet procent diváků ubylo Interstellaru, což znamená v druhém týdnu 29 milionů dolarů. Naopak spousta diváků přibyla ze zbytku světa včetně Číny a nasypala filmu tolik, že během dvou týdnů utržil dvojnásobek svého rozpočtu a aktuálně sedí na 322 mega.
Na čtvrtém místě končí druhá novinka tohoto týdne. Beyond the Lights je černošské romantické drama, které hlavně díky charismatickým hlavním hercům pořádně napravuje reputaci jiným černošským romantikám, které jsme zvyklí vídat v kasovní TOPce. Pokud by mohlo slušných 6,5 milionů z toho víkendu přidat Gugu Mbatha-Raw a Natea Parkera do hledáčku velkých producentů, tak jedině dobře.
Z menších filmů dorazil Rosewater, režijní debut amerického politického glosátora Jona Stewarta, který se, jak jinak, zabývá politickým tématem, a to vězněním reportéra BBC v Íránu. Z 371 projekcí je 1,2 milionů takový průměr, musí se ale uznat, že si film zatím svoji reputaci buduje.
S budováním reputace naopak nemá problém Foxcatcher, o kterém se mluví v souvislosti s oscarovými nominacemi už od jeho prvních festivalových dní v Cannes nebo Torontu. Z šesti kinosálů padlo 288 000 dolarů. V horší pozici je bohužel The Homesman, neméně kvalitní western s Hillary Swank v hlavní roli a Tommym Lee-Jonesem na režijní stoličce. Bez nějaké větší šuškandy a propagace je to bohužel jen 42 000 dolarů ze čtyř kin.
Pokud se vám zdály takové tržby moc nízké, nezbývá vám než se zastavit příští víkend, protože budeme mít tu čest s Hunger Games 3 a půl neboli 1. části Síly vzdoru.
Zdroj: Forbes