Velká šestka založená na komiksu od Marvelu se možná utopila v propagaci Interstellaru, v kinech ale další disneyovka nezklamala, a to dokonce tak, že jde mimo pixarovskou produkci a Ledové království o nejlepší animovaný otvírák - 56,2 milionů dolarů. Kritici tento víkend jednoznačně doporučují právě tento počin, který si nejenomže obratně pohrává s žánrovými tradicemi, ale skrz "bílého Totora" propaguje u capartů vědu. Palec nahoru dává i zbytek světa, odkud má film dalších 23 mega.
Reklama na vysoká učení technická pokračuje Interstellarem, který na dvojce ukuchtil 49 milionů z USA a 82 milionů ze zbytku světa. Tady už je to s recenzemi trochu složitější, protože ač se objevila tradiční Nolanovská chvála (my samozřejmě nechybíme), vykouklo i pár průměrných hodnocení. Tak či tak se většina shodne, že z technického hlediska jde o perfekcionistický počin, který bohužel není takovým tahákem jako snadněji prodejné kousky z ranku Gravitace nebo Počátku. Matthew McConaughey navíc svůj druhý dech teprve nabírá a rozhodně si pořád nemůže vyskakovat na takové kasovní matadory, jakým je například Leonardo DiCaprio.
Nenechte se mýlit, rozhodně nemluvíme o žádném zklamání, tentokrát ale Nolanovic rodina prostě dala dohromady "jen normální" blockbuster, který si svoji cílovku bezpochyby našel, a to nejenom v obyčejných kinech, ale i v prémiových formátech a v neposlední řadě i IMAXU, odkud přišlo 13 milionů. Diváci tentokrát obraceli korunu několikrát a rozhodovali se, jestli se zavázat skoro tříhodinovému filmu s metafyzickými myšlenkami a stejně obřími ambicemi. Uvidíme příští týden, jak se Interstellar udrží a jestli můžeme čekat konečných 250 milionů nebo se Amerika zmůže jen na čísla výrazně nižší.
A do vědecké třetice měl v pěti kinech premiéru i snímek The Theory of Everything, který je zamilovaným příběhem o Stephenu Hawkingovi a jeho obětavé ženě Jane. Slušných 207 000 dolarů je myslím pěkná odměna za precizní režii a oddané herecké výkony Eddieho Redmayna a Felicity Jones.
Dál už jedeme v zaběhnutých kolejích. Trojku má Zmizelá, která se v Americe honosí 145 miliony (303 miliony celosvětově). Za ní se překvapivě drží Ouija. Po třech týdnech je laciný horor na 44 milionech (56 milionů celosvětově). Snad ještě lépe se daří St. Vincetovi, kterého stihly jen čtvrtinové propady a aktuálně je na pěkných 27 milionech. Slídil je vzhledem ke své kvalitě taky patřičně oceňován, i když velkým projektům konkurovat nemohl. V druhém týdnu mu patří šestka, 5,5 milionů dolarů a 20 mega celkově.
Příští týden nás čeká druhý díl Blbého a blbějšího, alternativou pak bude v limitovaném nasazení Foxcatcher s oscarovými ambicemi.
Zdroj: Forbes