Když jsme o víkendu uveřejnili článek Tintin: Od námětě k prvním recenzím, mysleli jsme si, že je to naposledy, co o Tintinovi budeme psát před tím, než ho uvidíme. Chyba lávky. V Sony chtějí mít jistotu, že na film dorazí opravdu všichni, a tak přidávají další a další promo materiály. Začněme od plakátu, který je pro tuhle fázi kampaně tak trochu přízračný. Až doposud totiž Tintin na fotkách a plakátech skrýval svou tvář a jako by zůstával zahalen tajemstvím. Teď, když se pomalu začínají objevovat první recenze, se konečně hrdě staví k imaginárnímu fotografovi čelem. K úvodním ohlasům, které jsme vám shrnuli v minulém článku, se postupně přidávají další a další kritiky a třeba na Rotten Tomatoes už jich je v tuhle chvíli zaznamenáno magických třináct.
Hodnocení zůstávají převážně pozitivní (souhrnná známka je momentálně hezkých 85%), a když už někdo film kritizuje, je to především kvůli vzhledu a použité technologii. Daily Telegraph například tvrdí, že se na plátno vůbec nepodařilo zachytit ducha komiksové předlohy a Guardian animované postavy označil za „plastikové sochy bez života“. Je ovšem třeba podotknout, že oba kritické hlasy zaznívají z Evropy, kde má Tintin silnou tradici. Nespokojení kritici tak možná, vedle nespokojenosti s použitou technologií, reflektují především zklamání svých vysokých očekávání. Zámořští novináři, kteří předlohu příliš neznají, jsou všeobecně vstřícnější. Ostatně, pusťte si nejnovější trailer, kde se Tintin předvádí v tom nejlepším světle.
Tintinova dobrodružství: Finální trailer |