Jak úspěšně Minecraft film (A Minecraft Movie) v kinech začal, tak pokračuje. Návštěvnost klesla jen o 50% a na největším filmovém trhu ve Spojených státech tento víkend snímek utržil rovnou 80 milionů dolarů. Celkem už je v Severní Americe na účtu 281 milionů, Minecraft tam pokořil celkovou tržbu Ježka Sonica 3 a stal se druhým nejúspěšnějším videoherním snímkem, co se tam kdy promítal. Na mezinárodních trzích zájem klesl dokonce jen o 47%, tržby také dosáhly téměř 80 milionů amerických dolarů a v globálním úhrnu už je pod čepicí 550 mega. Půlmiliarda je pokořena a stejně tak Ježek Sonic 3, jenž ztrácí pozici druhého nejúspěšnějšího videoherního filmu i v globálním měřítku. Před Minecraftem jsou už jen Super Mario Bros., ty se ale nejspíš pokořit nepovede, protože utržili neuvěřitelnou 1 miliardu a 300 milionů k tomu, zatímco u Minecraftu se v tuto chvíli čeká, že skončí lehce pod miliardou.
I víkend jako celek můžeme označit za úspěch, když diváci za lístky utratili téměř 150 milionů. Většina jde na vrub Minecraftu, ale pomohla i řada navštěvovaných novinek. Z těch nejlépe dopadl The King of Kings. Animovaný příběh Ježíše těžil hned ze tří skutečností. Rodiny na animáky zkrátka chodí. Křesťané chodí na křesťanské filmy. A blíží se Velikonoce, kdy je po podobné tematice obecně zvýšená poptávka. Při víkendové premiéře se povedlo prodat lístky za 19 milionů, což je druhý nejlepší debut náboženského distributora Angel Studios a nejlepší výsledek pro křesťanský animák od dob Prince egyptského z roku 1998.
Možná to bude znít překvapivě, nicméně Amatér (The Amateur) se může pochlubit jednou z nejvýraznějších premiér společnosti 20th Century Fox od Covidu. Dceřiná společnost Disneyho zkrátka v posledních letech vydávala hlavně pokračování nebo propadáky. Potíž je v tom, že tím pozitiva pro Amatéra plus minus končí. Snímek utržil v USA 15 milionů a na ostatních trzích do neděle zvládl 17 milionů. A natáčení stálo 60, což je u podobné tvorby v dnešní době až příliš odvážná částka. Na první pohled je snímek spíš napínavý, než akční, nevychází ze známé značky, nemá v hlavní roli mega star. Aby se zaplatil, potřeboval by v kinech utržit alespoň tak 200 milionů a to zatím zní jako fantazie.
Hůř než Amatér dopadl válečný snímek Warfare. Za první víkend v USA se podařilo prodat vstupenky jen za 8 milionů. To je podstatně slabší výsledek, než jakým se loni mohl pochlubit předchozí snímek režiséra Alex Garlanda, Občanská válka. Pozitivem pro Warfare je, že natáčení vyšlo pouze na 20 milionů. Snímek navíc provázejí dobré ohlasy, tak snad se mu podaří lákat diváky dost dlouho na to, aby se investice pomaličku zaplatila.
Jen o pár set tisíc méně, tedy také skoro 8 milionů, si odnáší další víkendová premiéra, thriller Zabitý večer (Drop). Zhruba 2 miliony se podařilo utržit mimo USA, dohromady je tedy na účtu zatím 10 mega. O příčku níž je potom ještě jedna novinka, další díly seriálu The Chosen, jenž své epizody před uvedením v TV posílá do kina. Třetí porce epizod nejnovější řady o víkendu utržila necelých 6 milionů a všechny epizody 5. sezony už dohromady z kin vytřískaly skoro 36 milionů. Nakonec by mohla celá pátá série seriálu v kinech utržit až 50 milionů, což je pro levnou televizní produkci vynikající přivýdělek.
Zbylé příčky elitní top desítky okupují starší filmy z předchozích týdnů. Krom dalších dílů The Chosen to jsou: Working Man (A Working Man) s Jasonem Stathamem přidal do banku další 3 miliony a celkem už utržil 71 milionů. Sněhurka (Snow White) se dál plácá ve svojí nemohoucnosti. Přišla o více než dvanáct set kinosálů, utržila jen necelé 3 miliony v USA a necelých 5 milionů na zbytku světových trhů. Celkem je utrženo 181 milionů, ale lze očekávat, že po dalších zhruba dvaceti pohádka své nasazení v kinech ukončí a multimilionový průšvih bude dokonán. Horor The Woman in the Yard si připsal 2 miliony, celkem má utržených 21 milionů a...a tím top desítka končí.
Příští víkend se o svůj díl návštěvníků poperou Hříšníci, nový „westernový horor“ hitmakera Ryana Cooglera.
Titulní foto: Minecraft
Zdroje: Luiz Fernando, Box Office Mojo