Box Office: Nejvíc do kina láká Statham, ale pořád chybí skutečné hity

Box Office: Nejvíc do kina láká Statham, ale pořád chybí skutečné hity | Fandíme filmu
Amazon MGM Studios
Zobrazit dalších 5 obrázků
Zájem o Sněhurku se v pokladnách propadl ještě víc, než se dalo čekat v těch nejčernějších pohádkových snech. Spojené státy si na chleba namazala Indie.

Po třech týdnech, kdy víkendové tržby vylezly jen něco lehce na 50 milionů dolarů, se minulý víkend podařilo díky Sněhurce dotáhnout tržby na vůdčím trhu v USA alespoň na 74 milionů. Zájem o slabě hodnocenou disneyovku se sice rychle propadl, avšak celkový objem prodaných vstupenek lehce narostl, na celkových 75 milionů, především díky velkému počtu premiér. O nějakém houfném návratu diváků do kin ale pořád nemůže být řeč.

Jednu premiéru najdeme hned na prvním místě víkendového žebříčku, kde se nachází Working Man (A Working Man), akční sled rvaček s Jasonem Stathamem v hlavní roli. Snímek výrazně překonal analytické předpovědi a v USA prodal lístky za 15 milionů dolarů. Což je přibližně tolik, jako zvládl loni Stathamův Včelař nebo před pár lety první John Wick. Zbylé trhy světa vykázaly za víkend také zhruba 15 milionů, takže tu máme solidní třicítku na start. Natáčení dle dostupných informací přišlo na 40 milionů. Podobně drahý Včelař nakonec utržil jen v kinech 160 milionů a vesele chystá dvojku. Working Man je na podobné trajektorii a jedno je jisté: Statham může vesele točit své jednotvárné akční výplachy dál.

Nešťastná Sněhurka (Snow White) ztratila oproti premiéře neskutečné dvě třetiny diváků. Tento víkend prodala v USA lístky jen za 14 milionů a za 22 milionů ve zbytku světa. Zájem klesá výrazně rychleji, než u jiných Disneyho hraných remaků animovaných klasik. Samotný start přitom nebyl kdovíjak silný. To zcela jednoznačně indikuje, že na Sněhurku nebyli přísní jen recenzenti, ale zvědaví na ni nebyli ani diváci. A ti co do kina přišli, následně snímek nedoporučili svým známým. Zatím se nedá vyloučit, že se kompletní tržba v kinech zastaví jen lehce na dvěma sty miliony dolarů. A to je pro film s třísetmilionovým rozpočtem a mnohasetmilionovými marketingovými náklady strašlivý průšvih.

V amerických kinech pokračuje zvláštní trend, kdy jsou na velkém plátně promítány epizody seriálu The Chosen a vydělává to velké prachy. Serializovaný příběh Ježíše Krista získává podstatnou část svých příjmů právě promítáním v kinech, zatímco později jsou epizody k dispozici online zdarma, zřejmě aby se šířilo slovo Boží. Postupně se podařilo sérii utržit jen v kinech 71 milionů dolarů. A úvodní dvě epizody nové páté řady (The Chosen: The Last Supper) teď za víkend utržily přes 11 milionů, což je víc, než některé epizody v kinech zvládly za úplně celou dobu promítání. O náboženskou sérii je tedy pořád větší zájem. Mel Gibson letos hodlá vzkřísit Ježíše Krista a o diváky se zjevně bát nemusí.

Následuje horor The Woman in the Yard. Snímek neprovázejí nijak nadšené ohlasy, a tak je celkem odpovídající, že tržba prvního víkendu přesahuje pouze přes 9 milionů. Natáčení ale stálo jen 12 milionů, takže je docela dobře možné, že horor i po odečtení podílu kinařů a splacení propagační kampaně bude v plusu dřív, než za dva týdny vstoupí na VOD. To další novinka, Death of a Unicorn, už je na tom hůř. Natáčení stálo rovnou 15 milionů a při premiéře bylo utrženo jen něco lehce pod 6 milionů. Je klidně možné, že film bude potřebovat částku ještě zdesetinásobit, aby skončil alespoň na nule, a to se nemusí podařit. A o další příčku níže je ještě jedna „novinka“, obnovená premiéra animé klasiky Princezna Mononoke (Princess Mononoke). Restaurovaná verze snímku přitáhla do kina dost lidí na to, aby za vstupenky utratili 4 miliony dolarů.

Pokračujeme marvelovkou Captain America: Nový svět (Captain America: Brave New World). Ta se v elitní desítce kasovního žebříčku drží už sedmým týdnem a přesto se v kinech nikdy nezaplatí. O víkendu byly utrženy necelé 3 miliony, celosvětová tržba k dnešnímu datu činí 406 milionů a film přidá už jen zhruba 20 milionů, než vyrazí splácet své dluhy na domácí video.

Divácký zájem na obřím americkém trhu patří mezi klíčové ukazatele toho, co bude Hollywood točit do budoucna. Příznačné pro současnou hollywoodskou mizérii je, že na osmém místě žebříčku skončil film z Indie a stačila mu k tomu tržba lehce nad 2 miliony! Anglofonnímu filmovému průmyslu jednoduše chybí alespoň dva další snímky, které by i takhle nízkou laťku dokázaly překonat. Smějí se tak v Bollywoodu, ačkoliv novinka L2: Empuraan samozřejmě boduje hlavně na domácím trhu. Tam při víkendové premiéře snímek utržil něco přes 17 milionů, což je víc, než dokázal libovolný film tento víkend vytřískat z USA.

Z top desítky pořád ještě nevypadla špionážní Operace Black Bag (Black Bag). Zároveň si ale nevede nijak úžasně. Utržila o víkendu také jen něco přes 2 miliony, celkem má na účtu 31 milionů a své příjmy nejspíš zabrzdí někde nad čtyřicítkou. Samotné natáčení bez nákladů na propagaci přitom stálo milionů padesát.

Čelní desítku uzavírá Mickey 17, jenž si při svém čtvrtém víkendu nasazení připsal něco pod 2 miliony v USA a přes 5 milionů na ostatních trzích. Celkem je utrženo 121 milionů, což by nebylo špatné, kdyby natáčení a propagace filmu nestály přes 200 milionů…

Dále tedy platí, že kina potřebují jako sůl nějaký hit. A ten se snad konečně dostaví příští týden, až se začne promítat Minecraft. Jestli i ten pohoří, tak už veřejné promítání filmů nespasí asi nic.

Titulní foto je z filmu Working Man

Zdroje: Luiz Fernando, Box Office Mojo

Galerie: 6

Box Office: Nejvíc do kina láká Statham, ale pořád chybí skutečné hity | Fandíme filmu Box Office: Nejvíc do kina láká Statham, ale pořád chybí skutečné hity | Fandíme filmu Box Office: Nejvíc do kina láká Statham, ale pořád chybí skutečné hity | Fandíme filmu Box Office: Nejvíc do kina láká Statham, ale pořád chybí skutečné hity | Fandíme filmu Box Office: Nejvíc do kina láká Statham, ale pořád chybí skutečné hity | Fandíme filmu Box Office: Nejvíc do kina láká Statham, ale pořád chybí skutečné hity | Fandíme filmu

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2025 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest