Propad návštěvnosti v kinech pokračuje. Úhrnně všechny filmy na největším filmovém trhu, v USA, prodaly vstupenky jen za 50 milionů dolarů, což je nejméně od začátku roku. S výrazným odstupem. Nejen, že chybí úspěšné trvalky, ale ani žádná z novinek se ne a ne chytit a pozici úspěšné trvalky naplnit. Minulý týden pohořel Mickey 17, tentokrát tu máme hned několik různých finančních průšvihů.
Jednookým mezi slepými se stala akční komedie Novokain (Novocaine). Publikum na příběh o muži, co necítí bolest, nebylo nijak zvlášť žhavé, a tak premiérový víkend vynesl jen necelých 9 milionů. Zbytek světa přidal pouze další zhruba 2 miliony, a tak je dohromady utrženo jen necelých 11 milionů. Aby se podařilo splatit osmnáctimilionový rozpočet a propagační náklady, bude se muset snímek udržet v kinech opravdu dlouho.
Druhá novinka týdne, Operace Black Bag, mohla skončit na druhém místě, ale nakonec o pár tisíc svůj boj prohrála s Mickeym 17. Oproti premiérovému víkendu satirická sci-fi ztratila nepříjemných 60% diváků a utržila od pátku do neděle jen 7,51 milionu dolarů. Ve zbytku světa je situace o chlup lepší, když se tento víkend povedlo utržit skoro 16 milionů. To znamená, že mezinárodní trhy už přispěly do kasičky 57 milionů, přičemž téměř 18 milionů má na svědomí režisérova rodná Jižní Korea. Celosvětový úhrn dosud dělá něco přes 90 milionů a není vyloučeno, že v nadcházejících týdnech nakonec Mickey přidá dalších 50, ale pořád to nebude žádný zázrak, pakliže natáčení a propagace filmu stály dohromady více jak 200 milionů a z každé prodané vstupenky zůstane zhruba polovina v kapse provozovatelů kin.
Operace Black Bag (Black Bag) podle posledních dostupných údajů (výkazy se obvykle ještě dodatečně o chloupek zpřesňují) utržila 7,5 milionu a skončila tak ve víkendovém žebříčku návštěvnosti až třetí. Publikum nepřijalo špionážní novinku Stevena Soderbergha s výrazným nadšením, propagační kampaň snímku také výrazně nepomohla. Mimo USA film za víkend utržil jen 4 miliony, natáčení stálo 50 milionů a dalších pár desítek se narvalo do propagační kampaně. Cesta z mínusu bude pro špionážní biják hodně dlouhá a trnitá.
Až na čtvrté příčce tento víkend končí Captain America: Nový svět (Captain America: Brave New World). Žádný jiný ne-čínský film sice letos neutržil víc, i tak se ale poslední marvelovka nemá příliš čím chlubit, vzhledem k rychle mizejícímu zájmu publika a vysokým nákladům. Tento víkend se na americkém trhu prodaly vstupenky za 5,5 milionu, ve zbytku světa za 6 milionů. Dohromady je v kase 388 milionů, což znamená, že se podařilo pokořit celkovou tržbu Black Widow (379 milionů).
Jenže ta částky dosáhla, zatímco byl trh silně ovlivněný Covidem a film byl souběžně k vidění v kinech i na domácím videu. Kapitán by potřeboval dosáhnout podstatně vyšší metu. I kdyby se v kinech ještě hodně dlouho udržel, víc jak 50 milionů už k dosavadnímu součtu nepřidá. Avšak aby byl nákladný projekt sám o sobě rentabilní (bez příjmů z prodeje hraček apod.), potřeboval by v kinech utržit alespoň zhruba 600 milionů. Čistě jako artikl pro kino distribuci tak Nový svět skočí ve výrazném mínusu.
Studio Warner Bros. původně nechalo připravit animák Looney Tunes: Žvýkačková pohroma (The Day the Earth Blew Up: A Looney Tunes Movie) pro svou online platformu Max. Když došlo k velké restrukturalizaci, rozhodlo se studio raději distribuční práva prodat. V USA je zakoupila malá firma Ketchup Entertainment, která si nemohla dovolit nijak velký marketing a povedlo se tedy v žebříčku návštěvnosti dosáhnout jen páté příčky a utržit při premiéře něco málo přes 3 miliony dolarů. Některé další trhy už snímek také nabízely, ale dodnes se na nich dohromady podařilo prodat vstupenky jen za další 2 miliony. Rozpačité divácké přijetí tady vlastně jen podtrhuje, že ve Warneru moc dobře věděli, proč se filmu chtějí zbavit.
Pro křesťanskou distribuční společnost Pinnacle Peak není novinka The Last Supper tak velkým hitem, jakým se před pár lety stalo God’s Not Dead, ale tržba ve výši téměř 3 milionů není špatná a lze očekávat, že snímek v kinech vydrží dost dlouho na to, aby si na něj postupně stačili zajít všichni věřící zájemci.
Paddington v džungli (Paddington in Peru) také skončil kus pod 3 miliony, což není zlé, když vezmeme v potaz, že postupně přichází o kinosály a promítá se v Severní Americe už pátým týdnem. Ostatní trhy přidaly další 2 miliony a celkem to dělá už 184 milionů z celého světa. Minimálně dvousetmilionová hranice by být pokořena měla a snímek tudíž bude jen o něco málo méně úspěšný, než sedm let stará dvojka. Nicméně stojí za to stále připomínat, že její natáčení bylo levnější. S natáčením čtyřky se nicméně i tak počítá, společnost StudioCanal je tedy s globálními výsledky zjevně spokojena.
Animák Dogman přidal 2,5 milionu v USA, skoro 1,5 milionu ve zbytku světa a celkem už utržil skoro 126 milionů. Při čtyřicetimilionovém rozpočtu vlastně fajn výsledek. Podobně skromné cíle nejspíš měla hororová Opice (The Monkey), jež dle dostupných údajů byla vyrobena jen za 10 milionů. Takže když dosud utržila globálně 56 milionů, musejí být ve studiu Neon maximálně spokojení. Tento víkend byl přírůstek o něco nižší než 2,5 milionu. A s hodně podobnou částkou (2,3 milionu) top desítku uzavřel podvodní thriller Poslední nádech (Last Breath). O ten je nicméně dlouhodobě menší zájem, a tak se dosud povedlo utržit celkem pouze 19 milionů, přičemž výroba přišla skoro na 24 milionů. Za tohle někdo z manažerů ve studiu Focus dostane přes prsty.
Poslední očekávaná novinka týdne, thriller Opus od studia A24, se do top desítky ani nedostala. Slabě hodnocený snímek o kultu vedeném Johnem Malkovichem diváky nepřilákal a o víkendu z toho bylo pouze něco lehce přes 1 milion dolarů. Studio jen do výroby nasypalo 10 milionů, má tedy v ruce nepěkný komerční karambol. Naštěstí už se mu letos povedlo dost úspěchů na to, aby mohlo i do budoucna drobně riskovat.
Bridget Jonesová: Láskou šílená (Bridget Jones: Mad About the Boy) hlásí z trhů mimo Spojené státy dalších skoro 6 milionů dolarů a i bez nasazení ve Státech už zvládla celosvětově utržit v kinech slušných 120 milionů.
Čínský animák Ne Zha 2 doma při svém sedmém víkendu promítání prodal vstupenky za dalších 7 milionů amerických dolarů a celkově se doškrábal už na tržby ve výši 2,09 miliardy dolarů. To znamená, že se snímku nakonec skutečně povedlo z páté příčky historické tabulky tržeb sesadit Star Wars: Síla se probouzí (2,071 miliardy), což je počin, který donedávna působil pro neamerický film zcela nemyslitelně. Na Titanic s částkou 2,2 miliardy už se animáku dosáhnout nepovede, i pátá příčka je nicméně úctyhodná. Uvidíme, zda i další čínské filmy budou historickou tabulku tržeb přepisovat, popřípadě zda budou většinu tržeb i nadále mít z domácího trhu, anebo se se Číňanům podaří jejich tvorbu více prosazovat i v cizině.
Za týden nás čeká vetřelecká sci-fi Ash, komorní thriller Locked, odložené Magazine Dreams se zdiskreditovaným Jonathanem Majorsem v hlavní roli a především dlouho odkládaná Disneyho Sněhurka. Uvidíme, zda se i v tomto případě stane remake animované klasiky hitem, anebo snímek provázený divokými online debatami v kinech pohoří.
Titulní foto: Novokain
Zdroje: Box Office Mojo, Luiz Fernando, Deadline