Příběhy odehrávající se v prostředí sanatorií pro psychicky nemocné jsou vždy vděčným tématem pro filmy. Ale i pro hry, jak může dokázat třeba takové Outlast, které čeká filmová adaptace.
Videoherní předloha od studia Red Barrels představila hráčům investigativního novináře, jenž se vydává pod noční oblohou prozkoumat odlehlou psychiatrickou léčebnu Mount Massive, kde se dějí hodně divné věci. Hlavní postava byla vybavena pouze videokamerou. Před nevypočitatelnými rezidenty ústavu tak šlo jedině utíkat a ukrývat se do temných koutů. Zapotřebí bylo hledat baterky do kamery, která pomohla díky nočnímu režimu vidět ve tmě.
Filmovou adaptaci si pod svá křídla vzalo studio Lionsgate a z producentské pozice na ni bude dohlížet Roy Lee. Ten se může pyšnit horory To 1 a 2, ale zároveň v jeho filmografii můžeme najít slabší kousky jako remake Poltergeista nebo Blair Witch: 20 let poté. Na filmu se budou s Leem podílet i vývojáři z Red Barrels, přičemž obě strany jsou ze vzájemné spolupráce nadšené. Lee se nechal slyšet, že když vyšlo Outlast v roce 2013, tak změnilo prostředí hororových her a stanovilo nový standard pro vtažení hráče do děje. Dále dodal, že se těší, až se diváci ponoří do psychologických a fyzických hrůz, které jsou jádrem série.
Podle všeho by Outlast mělo spadat někam mezi nízkorozpočtové tituly jako tomu bylo v případě série Saw nebo Pět nocí u Freddyho, když bychom chtěli najít také videoherní příklad. Scénáře se ujme J.T. Petty, jenž je podepsaný pod celou videoherní sérií, která dohromady čítá tři plnohodnotné hry (Outlast, Outlast 2, The Outlast Trials) a jedno rozšíření k prvnímu dílu (Outlast: Whistleblower).
Foto je ilustrační, z herní předlohy
Zdroj: Deadline