U Jovovichů doma se manželům zastesklo po zombících, a tak se mezi ně rozhodli vrátit. Milla se několik let po skončení ságy Resident Evil mezi nemrtvé vrací v „romerovce“ Twilight of the Dead. A její muž Paul W.S. Anderson, s níž na RE léta spolupracovala, nechce zůstat pozadu. Oznámil, že připravuje filmovou verzi The House of the Dead.
Pravda, autor herní předlohy Takashi Oda trval na tom, že v jeho hře hráči nelikvidují zombie, ale „monstra“ – vzteklé mutanty, co mají do znetvořeného lidského masa napevno zasazené nejrůznější zbraně. Lidově se však nepřátelé ze hry jako zombíci označují a The House of the Dead je označován za inspiraci filmů s rychlými zombiemi, jako jsou Úsvit mrtvých Zacka Snydera nebo Světová válka Z.
Původní hra vznikla v roce 1997, jako lineární střílečka se světelnou pistolí: Hráč prostě stál před videoherním automatem, jeho postava se po herním prostředí pohybovala po předem stanovených trasách a na hráči bylo pouze to, aby prostřednictvím pistole mířil na obrazovku a střílel příšery, co na něj vyskakují. S postupem času vznikla řada pokračování a spin-offů pro nejrůznější platformy, ale koncept zůstal stejný.
Film má vycházet primárně z třetího dílu z roku 2002. Ten je zasazený do roku 2019 (tehdy blízká budoucnost, kdy od událostí první hry uplynulo ve fiktivním světě přes dvacet let), kdy už monstra zaplavila celý svět, civilizace padla a z naší planety se stala postapokalyptická pustina. Vojenská jednotka se vydává do tajuplné laboratoře EFI, kde veškerá hrůza před lety začala. Vyprávění postupně vyjevuje, že za smrtícími mutacemi stojí doktor Curien, který si tak trochu hrál na boha a prostřednictvím nebezpečného výzkumu se pokoušel zachránit syna Daniela před jistou smrtí. V současnosti se Daniel pokouší vyrovnat s otcovými hříchy. Když vojenská jednotka pod vedením agenta Rogana při své výzkumné misi selže, stávají se protagonisty příběhu jeho dcera Lisa a bývalý parťák „G“, kteří se Rogana vydávají zachránit.
Režisér Anderson se nicméně dušuje, že diváci nebudou muset znát nic z herní mytologie. Chce hry následovat především v tom, že chystaný film má diváky podobně vtáhnout. Má být hodně akční, rychlý, od začátku má vrhnout postavy do nebezpečí. To mají ztělesňovat nebezpečná zmutovaná monstra, která jsou daleko schopnější a organizovanější, než šouraví zombíci, jimž Paul vystavil postavy v sérii Resident Evil.
Režisér dodává, že je fanouškem The House of the Dead a her obecně, což potvrzuje i skutečnost, že během svojí kariéry už do kin přivedl Mortal Kombat, Resident Evil a Monster Huntera. Scénář píše sám Anderson, produkují jeho dlouholetý parťák Jeremy Bolt a Toru Nakahara z herní společnosti Sega. Aktuálně je projekt nabízený filmovým studiím a počítá se s tím, že natáčení začne zhruba v polovině příštího roku. Hru už v roce 2003 jednou zadaptoval otřesným způsobem Uwe Boll, pro kterého spolu s tím začala nová fáze jeho kariéry, kdy točil příšerné herní adaptace ve velkém.
Dole v galerii najdete zveřejněné výtvarné návrhy.
Foto: Sega
Zdroj: Deadline